Laatste werkdag; jummie!

18 maart 2014 - Rock Forest, Australië

Vandaag ging de wekker weer braaf om 05:50 voor een laatste dag werken op deze prachtige locatie, ik hoefde nog maar drie uur te werken dus een rustig dagje voor de boeg. Buiten was het weer helder en koud. Brr. Wel een mooie wandeling naar het huis met de sterrenhemel boven ons. Ik begon wederom met Yoga, daarna was het tijd voor het echte werk. Vandaag was oogstdag, dat hield in dat we alles moesten plukken/wegen/sorteren. Voor het ontbijt plukte ik mint en maïs, erna hielp ik met chilliebonen. Toen was ik klaar voor vandaag. In theorie dan want in praktijk hielp ik nog even mee met het wegen en sorteren van de groentes, ik was zó ontzettend lui dat ik anders bang was dat er helemaal niks van mij terecht zou komen vandaag.

Tegen het begin van de middag reden Travis en ik naar boven om te lunchen, de auto was bepakt met groentes om af te leveren. Ik maakte wentelteefjes met wat oud brood, ze smaakten niet denderend maar heerlijk om af te wisselen met 'hollandse gerechten'. Onderweg naar de andere boerderij genoot ik met volle teugen van het uitzicht. De zon scheen fel met wat lichte wolken in de lucht, dit zorgde voor een perfect beeld van de groene bergen en velden. Bij de andere boerderij stopten we onze groenten in een koelbox en kletsten we wat. Anderhalf uur later waren we we weer terug bij de boerderij. Travis ging aan het werk. Ik genoot van een lange warme douche om vervolgens weer naar de cottage te gaan om mijn backpack in te pakken. Inmiddels ben ik aardig gevorderd dus het kostte me weinig tijd. Na het inpakken pakte ik wat ingredienten mee en liep ik naar beneden voor een kookavontuur.

Ik besloot om maar iets te maken met mijn favo ingredienten van afgelopen week. Jup; knoflook & tomaten. Uit de oven welteverstaan, met pasta pesto een -volgens zeggen- heerlijk maaltje. Ik maakte ook nog een salade met allerlei groentes uit de tuin, heerlijk vers. Dat proef je! Als toetje hadden we een stuk 'Sneewwitchenkuche', Saskia had vandaag taart gebakken. Superlekker! We namen maar een tweede stukje om er zeker van te zijn dat we goed geproefd hadden. Erbij dronk ik verse muntthee -wederom uit de tuin-, echt fijn zulke diners!

Na het eten was het alweer bedtijd. We liepen terug naar de cottage waar ik heerlijk in mijn bed dook. Geen wekker morgen, ik hoef pas tegen tienen de deur uit dus genoeg tijd om de rest van mijn tas in te pakken en te ontbijten. Ik kijk nu al uit naar de Blue Mountains!

1. Mama:
    18 maart 2014
    Ja zoals jij knoflooktomaten uit de oven kan maken zijn er maar weinig. Dat was vast smullen! Goede reis straks, kuzzz
  2. Oma:
    19 maart 2014
    Weer een deeltje afgesloten en hup naar het volgende avontuur. Ik ben heel benieuwd wat daar weer te beleven valt. Dag meisje, een dikke kus van Oma.
  3. Anton:
    19 maart 2014
    Je hebt vast heerlijk gekookt en weer een belevenis afgesloten, op naar het volgende avontuur. Zijn de blue mountains echt blauw of waar komt die naam anders vandaan?
    Dikke knuffel.