Gewoon TOF

19 maart 2014 - Katoomba, Australië

En alweer een nieuwe reisdag overleefd! Vanochtend sliep ik lekker lang uit, ik liep voor een laaste keer naar beneden om mijn laatste spullen te pakken en wat groenten te 'jatten' voor het hostel. Vervolgens at ik boven in de zon voor de cottage een ontbijtje en maakte ik me klaar voor vertrek. Ik nam afscheid van Saskia en Therese en Travis bracht me met een omweg -zijn portomonnee lag beneden- naar het station. Onderweg leverden we ook nog groentes af bij een café en een andere winkel, interessant om te zien hoe eindproducten bij de kopets terechtkomen!

Ik hoefde nog maar een half uurtje op de bus te wachten, toen ik eenmaal ingestapt was dommelde ik snel weg. Haha, WWOOFen maakt je moe. Na een uur dommelen/genieten van het uitzicht kwam ik aan in Lithgow waar ik na een korte lunchstop de trein pakte richting Katoomba. Eenmaal hier liep ik met mijn backpack richting het hostel een eindje verderop. Gelukkig had ik vooraf uitgezocht hoe ik er moest komen anders was ik vast verdwaald.

Het hostel bleek heerlijk. Het is eerder een soort groot huis met allerlei alternatieve dingetjes, wandkleden, gordijntjes, etc. De mensen zijn fantastisch en vooral allemaal vrolijk. Een backpackersthuis. Tussen 6 en 9 is het niet toegestaan om met je mobiel/laptop/enzo in de gezamelijke ruimtes te zitten, je wordt geacht om dan een fatsoenlijk gesprek te hebben. Geniaal. Overigens staat op het krijtbord ook dat er geen paarden in de kamers toegelaten worden, erg nuttige informatie natuurlijk.

Nadat ik mijn bed had uitgekozen besloot ik om het 'centrum' te verkennen en wat boodschappen te doen. Ik liep naar de winkelstraat en voelde meteen een soort klik met dit stadje. Alles is een beetje alternatief, vrolijke koffiezaakjes worden afgewisseld met uiteenlopende antiek/tweedehandswinkeltjes. Ik kocht bij de Aldi wat basisboodschappen om vervolgens neer te ploffen bij een fancy koffiezaakje. Daarna ging ik los in een hemels organisch winkeltje waar je kleine zakjes kon vullen met allerlei gedroogt fruit/pasta/rijst/en ga zo maar door. Ideaal voor een soloreiziger. Bovendien errug lekker. Ik eindigde mijn supermarktsessie bij een grote groete & fruitwinkel naast het hostel (toplocatie), hier slaagde ik met goedkoop fruit.

In het hostel bergde ik de boodschappen op en plofte ik met een nederlandse reisgids op de bank.Na een uurtje vroegen 2 meisjes of ij meeging koffiedrinken. Ik hou natuurlijk helemaaaaaal niet van koffie -ahum- dus ik ging vrolijk mee.Uiteindelijk koos ik bij een tof cafeetje voor hazelnootchocomelk (haha toch geen koffie) en kletste ik wat met de anderen, Theresa uit Duitsland en Kim uit Nederland. Na wat kletsen/drinken haalden we nog wat boodschappen bij de grote supermarkt om vervolgens in het hostel avondeten te koken. Ik had mais, aubergine en courgette van de boerderij meegenomen en daarbij maakte ik couscous van het organische winkeltje. Achteraf erg geslaagd maar veel te veel; lunch voor morgen is dus geregeld!

Na het eten kletste ik wat met veel anderen, het was immers tijd om sociaal te doen dus erg simpel om contact te maken. We dronken (gratis) thee en genoten van (gratis) koekjes, dit is echt een tof hostel -wie houdt er nou niet van gratis koekjes- ! We zaten ook nog buiten bij het kampvuur (zei ik al hoe tof deze plek is?) en vervolgens ging ik richting mijn kamer om te slapen. Hier kletste ik nog een hele poos met een ander Engels meisje. Ik pakte mijn rugtas in voor een dagje wandelen (morgen op pad met Theresa richting een berguitkijkpuntgeval) en maakte mezelf klaar voor de nacht. Morgenvroeg lekker douchen en dan gratis ontbijt! Hopsakee. Ik hou het hier wel vol :)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    19 maart 2014
    Groetjes van Gerrit en Annemarie en ook van Fientje. Ze lezen jouw blogjes met plezier. Veel plezier in de blauwe bergen. Liefs mama
  2. Fientje:
    19 maart 2014
    Zat ik stiekem mee te genieten; tja, dat is nu wel over.
    Hartstikke leuk reisverslag met die blogjes.
    Doe de groeten aan de drie in steen veranderde zussen.
  3. Papa:
    19 maart 2014
    Is Aldi tegenwoordig ook al alternatief ? :)
    Goed dat je geen paard op je kamer mag hebben, zo'n beest snurkt alleen maar nietwaar ?
    Ben benieuwd naar de volgende foto's.
    Kus, papa.
  4. Anton:
    20 maart 2014
    Wat een gelukkie zo'n fijn hostel, ik geniet van jouw verhalen. Op naar de bergen en geniet van het uitzicht.
  5. Opa:
    20 maart 2014
    blijf maar lekker genieten,wij genieten mee met jouw verhalen