Blue Mountains & Karaoke

20 maart 2014 - Katoomba, Australië

20/1 01:05 Hostel

Het eerste wat ik vannacht deed was mama haar Australische verjaardag vieren middels een berichtje op facebook. Daarna viel ik in een diepe slaap om rond 8 uur weer wakker te worden. Na een korte douche genoot ik van een uitgebreid ontbijtje (gratis duhu) om vervolgens de liefste persoon op aarde te bellen aangezien ze toen echt jarig was. Haha wel binnen de minuut natuurlijk want bellen is enorm prijzig. Gelukkig konden we nog even verder praten via skype :) Na een gezellig verjaardagspraatje hing ik met een beetje heimwee op. Toen pakte ik snel mijn rugtas in en vertrok ik met Theresa richting de Blue Mountains. Na een half uurtje wandelen kwamen we aan bij het eerste uitzichtpunt, hier hadden we zicht op drie rotsbergen genaam 'three sisters'. Wauw. De blue mountains zijn prachtig. De aziatische toeristen met hun fotoshoots waren minder maar we konden ontsnappen aan de invasie door een lange wandelroute te volgen. Heerlijk uitzicht. Prachig weer (ondanks de slechte weerberichten). Wat wil een mens nog meer? Onderweg kwamen we ook nog een grote waterval tegen waar we onze eigen fotoshoot hielden; Ha. Daar kunnen de aziaten niet tegen op!. We kwamen bij nog een ander uitzichtpunt met een commerciele luchttreindinggeval. We besloten ons geld hier niet aan te besteden, Theresa had weinig tijd over dus genieten van de wandeltijd beneden konden we niet echt dus dan was het erg duur. We liepen via een omweg terug naar het hostel (boodschappen bij het organische winkeltje!) waar we met de restjes van gister aten. Daarna chillden we wat met anderen en toen ging Theresa alweer weg.

Ik besloot om richting een internetcafe te gaan zodat ik mijn fotos van de camera over kon plaatsen op de usbstick aangezien mijn camerakaartje bijna vol is. Helaas bleek dat het virus van eerder wederom weer op mijn camera/sd kaartje terecht was gekomen dus ik geen foto's kon verplaatsen. Donders. Wederom geen foto's uploaden voor een hele tijd en de vorige keer had ik ook al 20 dollar betaald. Dat maakte me dus echt pissig. Goed, na even gefrustreerd te zijn besloot ik dan maar een nieuw sdkaartje te kopen zodat ik in elk geval nieuwe fotos kan maken van de komende dagen in deze prachtige natuur. Eenmaal terug bij het hostel voelde ik me nog steeds lichtelijk pissig/gestressd, daar is voor mij maar een oplossing voor; hardlopen. Ik schoot in de kleren en maakte een heerlijk rondje, die niet al te makkelijk was door alle heuvels. Toen ik bijna klaar was had ik de neiging om op te geven maar een dakloze man met een roze handtasje moedigde me met een duim omhoog aan om even vol te houden. Heerlijk om aaneengesloten weer terug te komen. De uren daarna liep ik wel met een knalrood hoofd rond maar met een actief rondje als oorzaak hoor je mij niet klagen.

Ik kookte avondeten en plofte op de grond neer in de gezamelijke ruimte. Het was weer 'social time' dus ik kleste er lekker met iedereen op los. Dat is echt een uitvinding, geen laptops of mobiele telefoons. Van mij mogen ze die gewoon weer afschaffen haha. Het plan was om naar de karaoke te gaan maar iedereen was zo moe en lui dat we twijfelden. Uiteindelijk gingen we toch met een grote groep richting het cafe verderop. Er waren -op wat creepy oude mannen na- niet veel anderen dus het werd een heerlijk hostelavondje, vol met lachen, zingen, dansen en nieuwe mensen ontmoeten. Tegen half 1 liep ik met twee Deense jongens terug naar het hostel zodat ik nog wat uurtjes slaap kon pakken voor een lange wandeldag morgen. Het is één grote backpackersfamilie hier. Zo fijn :)

1. Mama:
    21 maart 2014
    Ik bloos er van!
    En zullen wij dat thuis dan ook maar gaan instellen? Tussen 18 en 21 uur geen telefoons, ipads, computers en tv. Ha ik weet al wat we dan gaan doen.... Kolonisten en nog eens kolonisten....
    Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor dat virus! Knuffelsssss