Actief, doorweekt & lui!

21 maart 2014

21/03 21:44

Ondanks dat ik laat in bed lag gister werd ik voor mijn wekker wakker. Ik deed een poging om verder te slapen maar ging na een half uurtje er toch maar uit. Ik maakte een ontbijtje en deed lekker rustig aan. Tegen half 11 ging ik met Jen richting het station voor een dagje wandelen. Onderweg nog even een korte tussenstop in de groente en fruitwinkel voor een voorraad voor onderweg :) Jums.

We moesten twee haltes verder met de trein om bij de start van de wandelroute te komen. Eenmaal hier begonnen we aan onze workout (haha). Eerst liepen we via een simpel weggetje richting de bergrand. Hier liepen we via de bovenkant naar een waterval om vervolgens af te dalen en via het midden van de klif weer terug te lopen naar een grotere waterval vlakbij het beginpunt. Alles was prachtig. Het ene 'Oh!' na het andere 'Ah!' moment. En natuurlijk veel fotostops. De watervallen waren prachtig en we liepen een soort van langs de waterval naar beneden/opzij. Eigenlijk was de hele 4/5 uur durende tocht onvoorstelbaar mooi. Het einde van de tocht was wel best zwaar aangezien het hier met ongelijke treden steil omhoog ging. Kneiters. Bovendien begon het de laatste 30 minuten keihard te regenen. Wel verkoelend in het begin (bezweet van top tot teen) maar tegen het einde veel te koud. Ik was mijn regencape vergeten helaas dus doorweekt kwam ik aan bij het station. Omdat we nog even moesten wachten voor de trein besloten Jen en ik onszelf te belonen met koffie en wat lekkers.

Daarna namen we de trein terug. Eenmaal in Katoomba besloot ik om maar meteen boodschappen te doen voor het avondeten zodat ik na aankomst in het hostel niet meer op pad hoefde (haha lui!). Ik haalde wat spullen bij de grote supermarkt en showde Jen (natuurlijk) mijn favo winkeltje waar ik niet zonder aankopen weg kon gaan, nootjes en gedroogd fruit dit keer.

Bij de groentewinkel kocht ik de laatste dingetjes om vervolgens in het hostel op de bank te ploffen. Een half uur later kon ik mezelf zover krijgen om te douchen en vervolgens te koken. Ik maakte een erg geslaagd maaltje met zoete aardappel en een broodje groentehamburger, dankzij mama haar verjaardagsbijdrage kon ik lekker losgaan (net alsof ik OOK uit eten was ;)). Gelukkig hoefde ik het niet in mijn eentje op te eten maar kon ik er van genieten in onze gezellige backpackerswoonkamer. Daarna zong ik wat liedjes met Max op de gitaar om daarna ouderwets wat te kleuren op papier luisterend naar anderen op de gitaar. Lekker ontspannend. Tegen tienen ging een groep richting de pub maar ik bleef lekker zitten waar ik zat. Geen energie om uit te gaan. Zelfs geen energie voor een extra kopje thee (dat is dus écht lui!). Daarom maar vroeg naar bed, eens zien hoe actief morgen gaat worden. Ik hou het wat rustiger denk ik!

1. Oma:
    21 maart 2014
    Jaja lui zijn is nog niet zo gek af en toe. Wij zijn niet uit eten geweest voor jou mam´s verjaardag, want opa heeft bronchitus en door de medicijnen smaakt niks hem lekker. En ik ben ook wat verkouden, maar dat gaat wel weer over. Liefs van Oma