Laatste dag Bangkok; Sky Bar!

13 februari 2014 - Bangkok, Thailand

Gisteravond had ik voordat ik ging slapen nog een erg interessant gesprek met een Thaise jongen, hij doet mee aan de demonstraties en kon me goed uitleggen hoe het allemaal in elkaar zat. Na dit geschiedenislesje viel ik snel in slaap.

Vanochtend werd ik gelukkig iets beter wakker. Ik dommelde wat, nam paracetamol in en sprong onder de douche. Bij terugkomst op de kamer had ik een gesprek met twee jongens, Shane uit Ierland en Dan uit Engeland. Ik slaap op een gemengde kamer maar vooralsnog zijn er alleen maar jongens -mij hoor je niet klagen-. Met Shane haalde ik een ontbijtje op de straat, pannenkoeken en koffie om dit vervolgens in de gezamelijke ruimte van het hostel op te eten. Dan sloot ook aan en we kletsten meer dan een uur. Shane wou die avond wel mee naar de Sky Bar (yesss) dus die deal stond. Daarvoor gingen we elk onze eigen weg.

Ik nam (geldbesparend en gemakkelijk) de metro naar een shoppingmall verderop. Erg leuk om met de locals te reizen. Het was makkelijk te vinden, een uitzondering op de verdwaalregel hier. De shoppingmall was zoals gewend groots, eerder mega. Het had zo'n 8 verdiepingen en elke verdieping was een bepaalde wereldstad en had bijbehorende winkels (Tokyo, Londen, Parijs, New York etc.). Ik liep hier een aantal uur rond, paste wat kleding, genoot van een koffieonderbreking bij Starbucks en kocht uiteindelijk niets. Heerlijk hollands geld besparen. Ach, wat je niet nodig hebt hoef je niet te kopen en wat niet 100% past ga ik niet de hele tijd meeslepen als miskoop. Minder kopen is een dik voordeel van backpacken.

Op mijn terugweg van het hostel kocht ik alvast wat eten voor onderweg naar Sydney. Op mijn kamer pakte ik mijn tas in en wachtte ik op Shane die even later bepakt en bezakt terug kwam van zijn shopsessie. Verschil in mentaliteit? Ik weet het niet. Misschien verschil in noodzakelijkheid, hij had van alles verloren of vergeten mee te nemen.

Nadat we ons klaar hadden gemaakr voor de skybar (dresscode!) probeerden we een taxi te nemen. Helaas was het verkeer extreem druk dus geen taxi wou die kant op. Dan maar met de metro en skytrain. Helaas namen we de metro de verkeerde kant op dus duurde onze reis langer dan gepland. Uiteindelijk kwamen we op het juiste tussenstation aan en onderweg naar de Skybar doken we een restaurant in. Het was inmiddels al bijna 10 uur s avonds dus je kan je voorstellen dat de honger toegeslagen had. We aten enorm lekker -laatste thaise avondmaal; kip met cashewnoten- en vervolgde onze weg naar de skybar.

We overleefden de kledingcontrole en mochten met een liftmannetje mee naar boven, maarliefst 64 verdiepingen omhoog. Eenmaal boven werden we opgewacht door een groep gastvrouwen die ons maar al te graag naar de bars en het uitzicht brachten. Donders. Overdonderd van hier tot Tokio. Het was werkelijk waar het mooiste uitzicht over een stad dat ik ooit heb gezien. Bangkok leeft in de nacht, dat bleek maar weer. Overal lichtjes, verkeer, attracties (reuzenrad) en boten over de rivier. We haalden een mega overprijste en extreem goexe cocktail waarmee we nog meer dan een uur van het uitzicht genoten. Shane had een whisky met rozenblaadjes en ik een Mohito, zonder kunstmatige smaakjes. Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb. Gelukkig had ik mijn camera mee -goed voorbereid- al zijn de beelden niet zo mooi als deze ervaring.

Uiteindelijk besloten we het prachtige uitzicht achter ons te laten en namen we een -wederom dure- taxi terug naar het hostel. Hier dook ik al stuiterend in bed. Vol van adrenaline van de avond, aangeschoten van de cocktail (combi met paracetamol hmm) en zenuwachtig voor Australië.

De wekker gaat vroeg morgen, binnen 6 uur sta ik weer op. Geen idee hoe snel ik wifi heb maar ik hou jullie op de hoogte! Liefde enzo :)

1. Petra:
    Ha die Aafke,
    Hele goede reis!
    Australie here she comes
  2. Gerrian:
    13 februari 2014
    Ik hoop dat je een goede reis naar Aussie hebt, veel plezier!
  3. Mama:
    Veel geluk meis!
  4. Papa:
    14 februari 2014
    Tof einde van Thailand.
    Op naar het volgende avontuur.
    Hoop op een "droomvlucht".
  5. Luuk Bruggeman:
    14 februari 2014
    Hey Aafke,
    Leuk om al je verhalen te lezen, veel herkenbare dingen van mijn reis naar Thailand (Bangkok, Chiang Mai, Koh Tao). Ik heb toen de skybar overgeslagen, ik heb wat gemist zo te lezen!
    Héél veel plezier nog, goede reis naar Australië!!
    Groet vanuit de Broerenkerk! :)