Keelontsteking

17 februari 2014 - Sydney, Australië

Gisterochtend werd ik redelijk okee wakker, behalve het feit dat ik bijna geen stem had voelde ik me niet zo ziek. Ik ging naar beneden met het Duitse meisje om te ontbijten, ondertussen zagen we dat het buiten enorm slecht weer was (het regende als een malle). Uit bed zijn deed me alles behalve goed, de koorts liep op en mijn keelpijn werd erger. Ik besloot daarom ook maar om een ik-lig-in-bed dagje te houden. Ik besloot om antibiotica te nemen gezien het feit dat ik al bijna een week ziek was en viel in slaap. Toen ik een paar uur later wakker werd voelde ik me iets beter, ik wist dat ik wat moest eten dus liep naar de supermarkt verderop om eten te halen voor s avonds en voor de dag erop onderweg. Kneiters, weer de confrontatie met de hoge prijzen hier.Ik kocht wat basisspulletjes (brood, appels), goedkope aanmaaknoedels en een pot honing. Eenmaal bij het hostel dronk ik hete thee met honing, at een broodje en dook vervolgens gauw mn bed weer in. Pfoe, energieloos; zo zwak als een vaatdoek. Op dit soort momenten is het niet tof om alleen in een hostel te zitten, ellendige bedoelingen. Toen ik weer opnieuw wakker was had ik genoeg energie voor wat gesprekken met mijn kamergenoten en vervolgens at ik in de keuken van het hostel mijn aanmaaknoedels. Hier had ik ook een leuk gesprek met een Iers meisje. Na het eten deed ik mijn was (wist niet zeker of ik een wasmachine had bij mijn WWOOF-adres) en vervolgens pakte ik mijn tas in voor de volgende dag. Hierna skypte ik even met het thuisfront, even wat support van de andere kant van de wereld deed me goed. Daarna dook ik voor de zoveelste keer in bed en viel ik enor. snel in slaap.

1. Bert en Geertje:
    18 februari 2014
    Hoi Aafke,

We hopen dat je snel weer beter bent. Ziek zijn is nu natuurlijk helemaal ellendig.

Liefs van oom Bert en tante Geertje
  2. Papa:
    18 februari 2014
    Balen, en dat down under.
    misschien dat het daar aan ligt ?
    Beterschap en een dikke knuf uit Zwolle.