Aankomst Sydney :)

15 februari 2014 - Sydney, Australië

Mijn eerste update vanuit Australië! Eerste indruk; groots! Tweede indruk; duur. Maar donders wat zijn de mensen hier vriendelijk, daar kunnen wij als chaggie Nederlanders nog wat van leren. Een korte update van mijn aankomst hier:

De vlucht naar Sydney verliep prima. We hadden dit keer een groter en luxer vliegtuig met goed werkende tvschermpjes. Het vliegtuig zat vol met aziaten en wat andere backpackers. Dit keer had ik een plek in het midden, wel aan het gangpad gelukkig. Ik keek een romantische komedie die tegen mijn verwachtig in echt heel grappig was, af en toen moest ik gewoon hardop lachen. Ze moeten me vast raar hebben gevonden daar. Haha geniaal al die vliegtuigindrukken die ik achter laat. We kregen nog een maaltijd tegen een uur 's nachts maar eten was wel het laatste waar ik aan kon denken dus ik besloot om te gaan slapen. Ik had voor vertrek nog sneloordopjes en een nekkussen gekocht (goede investering) dus die teste ik maar meteen uit. Ik werd een aantal keer wakker. De ene keer van het hoesten -droge lucht-, dan weer van een medewerker die dacht dat ik mijn gordel niet om had (uhu echt wel, ben niet gek) en vervolgens van turbulentie (lang leve de gordel!). Tegen 6 uur werd ik weer wakker, verzette ik mijn klok naar 9 uur en kreeg ik een ontbijtje. De laatste vlieguren maakte ik wederom vol me. het kijken naar een film. Daarna begon de landing al, de piloot was echt de beste tot nu toe want ik had het niet eens door toen hij het vliegtuig op de aardbodem neerzette. Chapeau! Ik kreeg bijna de neiging om te klappen maar aangezien ik geen Nederlanders om me heen had leek me dat niet positief voor de -toch al rare- indruk die ik maakte naar anderen. Eenmaal uit het vliegtuig voelde ik me zieker dan ooit voorheen. Ik nam paracetamol en sloot aan in de rij voor de paspoortcontrole. Mijn visum was gelukkig goed geregeld dus ik kon zo door naar mijn bagage die gelukkig ook overgekomen was. Ik liep naar de aankomsthal, pinde wat geld, ontbeetmet yoghurt en fikste een kaartje voor de shuttlebus naar mijn hostel. Zo fijn dat ik al het personeel hier kan begrijpen en dat ik niet hoef te dealen met rare leestekens.

Het wachten op het busje duurde langer dan verwacht, voor mij maakte het niet meer zoveel uit. Ik was nu al zo lang onderweg dat ik die 1,5u extra ook wel kon overbruggen. Tijdens het wachten en in het busje zelf had ik een tof gesprek met een ander Nederlands meisje. Onderweg zag ik de eerste grote gebouwen van Sydney, belooft veel goeds! Vooral het uitzicht op een haven waar we langsreden was tof, die ga ik morgen weer op zoeken. Toen werd ik bij mijn hostel gedropt, ik kreeg een superwarm welkom en kon na het oplossen van een fout kamerpasje eindelijk naar mijn kamer. Hier lag een dronken jongen te slapen. Ik volgde zijn voorbeeld, genoot van mijn gekochte oordopjes en viel in een halve coma. 2 uur later werd ik door mijn wekker wakker, het was goed dat ik die had gezet, anders was ik vannacht ergens wakker geworden. Ik relaxte wat in mijn bed, kletste wat met andere meisjes van mijn kamer en nam een heerlijke warme douche. Daarna ging ik met een Duits meisje de stad verkennen en op zoek naar wat eten. Zij heeft een aantal maanden als au-pair in Perth gewerkt, ietwat verwend wat betreft slaapkamers gezien haar reactie op ons hostel. Ze heeft serieus bij aankomst de muur, haar bed en de wc afgenomen met een antibacterieel doekje. Hahahaha, ik kan er wel om lachen.

We kletsten en liepen wat rond (in de regen!!!). Uiteindelijk kwamen we uit bij China Town waar ik al mijn favoriete.eten van de afgelopen maand voor afschuwelijk hoge prijzen aangeboden zag. Ik had totaal geen zin in rijst/noedels en we aten uiteindelijk frozen yoghurt (met fruit en nootjes jumm). Hierna liepen we wat rond in de stad en twijfelden we of we nog wat wouden zien. Uiteindelijk besloten we om terug naar het hostel te gaan. Hier skypte ik nog wat met thuis om vervolgens mijn bed in te duiken! Morgen wordt een dag vol ontdekken, Sydney be prepared :)

1. Marianne rotgans:
    15 februari 2014
    Hé Aafie, fijn dat je in Sydney bent.
    Ik hoop dat je snel weer helemaal fit bent voor dit nieuwe avontuur!
    Liefs,
    Marianne