Huaka Falls (& foto update!)

18 mei 2014 - Rowville, Australië

Wat was vandaag een fijn backpackersdagje. Toen ik vanochtend heerlijk wakker werd pakte ik rustig mijn backpack in, at een mega ontbijtje (je moet toch wat met overgebleven yoghurt en fruit haha) en verplaaste mezelf na het inchecken achter de computer. Hier regelde ik wat ticketdingen en uploade ik vervolgens wat foto's. Ik had net niet genoeg tijd om alles up te loaden dus nam me voor om het bij het volgende hostel af te maken. Niet veel later liep ik richting de bushalte om hier nog even een meeneemkoffie te halen. Deze dronk ik op terwijl ik in het zonnetje op de bus wachtte. Je kan het erger treffen...

Ik stoorde de buschauffeur in zijn lunchpauze -oeps- maar even later werd ik toch vriendelijk geholpen met mijn backpack en alles. De tocht naar Taupo duurde niet lang, een uurtje later kwam ik al aan op bestemming. Met een ademloos uitzicht welteverstaan, een megagroot meer met aan de andere kant (dus in de verte) groene heuvels en zelfs bergen met sneeuw. Nadat ik de buschauffeur vaarwel had gezegd liep ik richting het hostel waar ik echt extreem vriendelijk werd onthaald. Wederom een fijn hostel, niet al te groot en de faciliteiten dik voor elkaar. Op de kamer bleek dat ik niet alleen was maar ik kon gelukkig wel een onderbed claimen. Ik liet snel mijn spullen achter om de omgeving te gaan verkennen. Ik sloeg nog wat eten in bij de supermarkt en ging op pad richtung de Huaka Falls. In het begin liep ik alleen maar halverwege kwam ik in gesprek met een Braziliaanse jongen nadat ik keihard 'Selfie' schreeuwde toen hij een foto van zichzelf maakte met de bergen en de rivier op de achtergrond. Beiden moesten we lachen, ik maakte een fatsoenlijke foto van hem en toen liepik dus niet meer alleen. Zo makkelijk gaat dat! We kruisten nog wat hotsprings waar daadwerkelijk een aantal mensen in aan het chillen waren. Gezien de tijd stapten we stevig verder, via een fijne wandeling langs de prachtige rivier kwamen wr aan bij de Huaka Falls. Echt een waterval was het niet, meer een megastroomversnelling van een helderblauwe rivier. Niet minder indrukwekkend dan verwacht dus. Na wat ademloos kijken, foto's maken en lunchen liepen we weer terug richting de stad. Anderhalf uur later kwamen we hier als bekenden aan. We wisselden contactgegevens uit om elkaar advies te geven over volgende reislocaties en niet veel later kwam ik bij het hostel aan. Onderweg had ik nog wat boodschappen gedaan vpor het avondeten maar gezien de inspanning (drie uur stevig wandelen) was ik meer aan een douche dan aan eten toe.

Fris en fruitig stapte ik even later de keuken/bar in en relaxte ik wat met een kopje thee. Ik kwam aan de praat met twee jongens. Mees, nederlands, en Joey, engels. We kletsten wat en toen ik genoeg eetlust had begon ik aan het koken van mijn avondeten. Inhet begin leek het te mislukken, iets met aangebrande currypasta. Even later genoot ik dan toch wel van mijn groene pittige curry. Gelukkig smaakte het dik prima want ik had genoeg voor twee gekookt dus morgen moet ik er weer aan geloven (typisch nederlands, hoppa in een tupperwarebakje). Ik had verder een hele leuke en rustige zaterdagavond. Ik kletste veel met Joey en Mees die ondertussen aardig aangeschoten werden van het bier. Tegen tien uur hield ik het voor gezien en liep ik richting de slaapkamer. Nog even een momentje voor mezelf met mijn boek. Morgen alweer naar de volgende bestemming, eentje waar ik enorm naar uitkijk. Iets met bergen en enorm lange wandelingen....