Aankomst National Park

19 mei 2014 - National Park, Nieuw-Zeeland

Zoals telkens deed ik vanochtend mijn inpak en uitcheck ritueel. Aangezien ik kort de tijd heb in Nieuw-Zeeland ga ik zo snel mogelijk richting het zuideiland omdat het prachtig moet zijn. Veel overnachtingen heb ik dus niet in het noordereiland. Ik maak maar het meest van mijn dagen dus stond vroeg op, deed een foto uploadsessie en liet mijn bagage achter bij het hostel. Ik liep een rondje langs wat winkels en eindigde bij het fantastische meer van Taupo. Superindrukwekkend met de besneeuwde bergen op de achtergrond. Ik voelde me net een aziatische toerist, ik kon bijna niet ophouden met foto's maken. Na dit plaatje liep ik gauw terug naar het hostel waar ik al eerder een hoop boodschappen had gedumpt. Rustig genoot ik van mijn lunch (restje van gister, het tupperwarebakje), pakte mijn voorraad voedsel om en liep richting de busstop. Hier kletste ik wat met andere meisjes om vervolgens in de bus naar het national park te stappen. Halverwege moest ik van bus wisselen en ging ik verder in een minibusje. Het uitzicht was werkelijk magisch te noemen, we reden langs megagrote besneeuwde bergen en grote groene vlaktes met enorme bomen. De schoonheid is nagenoeg niet te omschrijven.

Eenmaal bij het national.park liep ik richting het hostel om hier in te checken voor de komende twee nachten. Ik regelde meteen ook vervoer voor de megawandeling van morgen: 7 uur hiken, klinkt aantrekkelijk niet? De wandeling heet de Tongariro crossing en moet absoluut prachtig zijn (ook aanbevolen door Petra!). Eenmaal op mijn kamer kletste ik veel met een Duits en Nederlands meisje. Vervolgens zette ik mijn weg voort richting de keuken om hier wat lunchpreparatie te doen voor morgen. Toen dat klaar was claimde ik een nieuw boek in de loungeruimte. Ik las wat met een kopje thee en at vervolgens simpel avondeten. Gelukkig had ik leuk gezelschap en had ik sinds tijden weer eens een nederlands gesprek. Na het eten pakte ik op mijn kamer mijn backpack in, klaar voor de uitdaging van morgen. De wekker staat op zes uur. Tongariro crossing; ik lust je rauw!

1. Mama:
    19 mei 2014
    Wauw 7 uur hiken. En dat na jouw tak-ervaring. Ben erg benieuwd naar jouw fotos zeker om te zien wat je niet in woorden kan vatten. Proost op omas verjaardag! Xxx
  2. Dick:
    Hoi Aafke
    Ik kijk ujt naar die mooie fotos die je weer beloofd
    Kan bijna niet mooier als die we al gezien hebben
    Groetjes uit Wezep
  3. Petra:
    19 mei 2014
    Hoop dat je het net zo indrukwekkend vind als ik toen!
    Sterkte met je knieën.
    Liefs
    Petra
  4. Papa:
    19 mei 2014
    7 uur sjouwen klinkt toch anders.
    Suc6.