Fraser Island!

30 april 2014 - Fraser Island, Australië

Ik lig in bed na een fantastisch dagje. Laat ik maar beginnen met zeggen hoe blij ik wel niet ben dat ik er toch voor heb gekozen om naar fraser island te gaan, want wat is het prachtig hier!

Het was ook een lange dag vandaag want vanochtend ging om zes uur al de wekker om in te pakken, uit te checken en de bus in te stappen. Vanwege alle kwaaltjes had ik een (enorm) slechte nacht achter de rug en eenmaal in het shuttlebusje viel ik al gauw in slaap. Na een korte tussenstop bij een tankstation reden we nog een halfuurtje verder door een interessant landschap met een enorm symmetrisch bos en wilde paarden - volgens het verkeersbord-. Toen kwamen we aan bij rainbow beach waar we onze spullen overpakten in twee 4-wiel-aandrijfautos en kennismaakten met onze typisch Australische gids, wederom lekker fatsig. Aangezien er veel autorijders waren werden deze bij elkaar in de berijdbare auto gezet. Ik stapte met 5 anderen in de auto van de gids (met taxi licenties oid, dus niet te besturen door anderen). Blijkbaar was het lot mij goedgezind want ik kon voorin zitten (daar ben ik de rest van de dag gebleven!). Eerst reden we richting het einde van het strand, vanaf hier konden we Fraser Island al zien. Het was even wachten op de ferry die ons tien minuutjes later naar het eiland bracht. Toen konhet avontuur echt beginnen. Met de auto's reden we over onze bijzondere snelweg (het zandstrand) naar verschillende interessante bestemmingen. Het zand en de zee was zo prachtig, ik genoot dus duizend van het uitzicht. Het duurde niet lang voordat er muziek op werd gezet en we keihard met Queen meeblerden, vooral de chauffeur zong uit volle borst mee. De eerste echte stop was een schipwrak van tachtig jaar oud, een soort titanic idee. Megagroot en superindrukwekkend. Na een fotostop hier gingen we door naar een kreek verderop met zo schoon water dat het zelfs drinkbaar was. Hier hielden we ook een lunchpauze. Vervolgens reden we door naar een plek verderop waar we ongeveer drie kilometer moesten lopen naar een megagroot meer. De wandeling ging door een tof boomgedeelte maar waar we uitkwamen was wel een van de meest indrukwekkende landschappen tot nu toe; een soort woestijn met in de hoek het heldere meer. Bijna ongeloofwaardig. We renden door het zand en sprongen in het koude water. Wauw echt prachtig. Toen was het tijd om terug te lopen en naar het hostel te gaan, gelukkig een kort ritje van vijf minuten want iedereen was moe maar bovenal nat haha. Bij het hostel bleek dat we gewone kamers hadden (yes!). We verdeelden de bedden, namen een douche en zaten buiten wat te kletsen en drinken. Een uurtje later konden we richting de bar voor een BBQ diner die gevolgd werd door een avondje 'partyen'. Voor mij hield dat vooral in lekker gek doen zonder een druppel alcohol vanwege antibiotica e.d., gelukkig ben ik daar wel goed in haha. Na de macarena en gagnam style (aka fraser island style) hield ik het voor gezien en dook ik in bed. Klaar voor een goede nachtrust zodat ik morgen vol kan houden!

1. Mama:
    Fantastisch! Kuzzz
  2. Oma:
    30 april 2014
    Fijn, dat je zo'n leuke dag had na die slechte nacht. Nu maar weer vol goede moed naar het volgende avontuur. kusje, Oma
  3. Anton:
    30 april 2014
    Wat fijn dat je vandaag zo'n fijne dag had, wat een belevenis weer, morgen weer zo'n dag. Kus.
  4. Mama:
    1 mei 2014
    Echt Aafke gewoon doorzetten en blijven genieten! Petje af. Heel benieuwd naar foto's!