Allemaal nieuwe mensen (jeuj!).

29 april 2014 - Noosa Heads, Australië

Wat een dag. Heerlijk vol met het ontmoeten van andere toffe mensen. Het begon al meteen toen ik vanochtend snel opstond, mn tas in pakte, ontbeet en uitcheckte. Twee andere meisjes van mijn hostelkamer namen dezelfde bus als ik en gingen ook naar het zelfde hostel. In de keuken, eetkamer, receptie en busterminal leerde ik ze dus al goed kennen dankzij vele gesprekken op de vroege morgen. Lena, een Duits meisje en Sophie, een Engels meisje. Supergezellg dus. Bij de busterminal moesten we nog een half uurtje wachten aangezien we te vroeg waren. Hier zaten ook drie andere meisjes te wachten die ook naar hetzelfde hostel gingen. Er was snel kennis gemaakt en met vijf nieuwe 'bekenden' stapte ik later in de bus naar Noosa. De tocht was niet zo lang, na 2,5 uur waren we al op bestemming. Helaas bleek hier dat we nog een uur moesten wachten om in te checken dus besloten we onze tijd vol te maken met wat lunch. We liepen naar de keuken waar bleek dat deze echt enorm ranzig en klein was. Gelukkig had ik mijn lunch al klaargemaakt meegenomen want koken hier was nagenoeg onmogelijk. Bij het opendoen van mijn 'overgebleven-boodschappentas' vond ik nog een ander klusje om de tijd mee te vullen; mijn pindakaaspot vond het leuk om open te gaan en er zat dus overal pindakaas in mijn tas. Heeeeeeeeerlijk, haha. Goed. Even eten dus en toen inchecken. Ik liep naar mijn kamer die megagroot bleek te zijn, er waren wel zestien bedden. Tenmidden van dat zat een soort badkamerblok met een wc en twee douches, hierdoor leek het niet zo groot. Ik claimde een onderbed met veel bergingsruimte (bonus!). Ook maakte ik kennis met 5 anderen op mijn kamer die ook allemaal de tour van morgen gingen doen, kijk dat is nou makkelijk. Na een korte omkleedsessie liep ik terug naar de receptie waar ik met Lena en Sophie had afgesproken om een rondje Noosa te doen. Hier kwam ik ook Jana tegen (een meisje die ik heb leren kennen bij de kleinkunstweek), hoe toevallig is dat. Na even kletsen ging ik verder met de andere twee. Eerst haalden we koffie (joehoe) en toen liepen we via het strand en wat winkeltjes een soort rondje. Noosa is klein maar fijn, niet te toeristisch maar ook niet echt veel te beleven. Na het rondje gingen we nog even naar de supermarkt en vervolgens nam ik in het hostel een snelle douche. Na die tijd kletste ik wederom wat met mijn kamer/tour genoten en liep ik richting de bar voor een briefing. We werden een soort van bang gemaakt met een filmpje over rijden op het zand wat er eigenlijk gewoon op neerkwam dat je je verstand moet gebruiken. Ik zou na het filmpje niet meer willen rijden denk ik haha, gelukkig heb ik geen rijbewijs dus dat zou ook nooit mogelijk zijn. Na de briefing was het tijd voor een tweede supermarktronde aangezien we zelf voor snacks e.d. moesten zorgen. Eenmaal die ingeslagen ploften we bij de bar neer voor wat eten en een drankje. Geen koken voor mij vanavond want voor drie euro waren er kipnuggets, sla en frietjes. Ik was voor! Scheelde me mooi die vieze keuken. Ik at mezelf tonnetje rond en ging toen echt de bar in want het was ladies night en dat betekende gratis champagne voor de meisjes. Dat hoefden ze natuurlijk niet twee keer te zeggen. Ook Lena en Sophie waren boven dus ik kleste enorm veel met iedereen die ik had leren kennen vandaag. Tegen tienen liepen we met een groep naar de kamer om hier de tassen te pakken voor de Fraser Island tour. Ik verbond mijn hand met gaasjes om te verkoelen, nam wat oordruppels en viel opgewekt in slaap. Ik kijk enorm uit naar de komende dagen! Fraser Island, ik kom eraan! :D
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa: