Eerste werkdag op de boerderij

24 februari 2014 - Echuca, Australië

24/2 Echuca 20:16

Vanochtend ging de wekker om 06.15 (!) en begon ik de dag met versgebakken brood en gepocheerde eitjes, och och wat erg. Daarna had ik een dag op de boerderij, voerde ik kippen en koeien, reed ik op een tractor, fikste ik een gat in de grond, plukte ik perzikken van een megagrote perzik boom, liep ik een rondje met de hond (2,5 jaar oude golden retriever), at ik lunch (sandwiches met verse komkommer/tomaten), had ik een afterdinner dip en powernap, bottelde ik voor het eerst perzikken, had ik nog wat interessante gesprekken, maakten we een kipplukmachine (of deden een poging tot), kookte ik hutspot, douchte ik en ging ik achter de pc. Een lange dag. Superleuk allemaal maar ik ben doodop haha.

Morgen wordt nog interessanter. Zoals ik al noemde probeerden we vandaag een kipplukmachine te maken. Er zijn hier 30 hanen die een kopje kleiner moeten worden gemaakt. Ik weet nog niet hoe ik dat ga vinden morgen. Ik hoef het gelukkig niet te doen en Trish vind het ook minder leuk dan Siebren. We zullen zien of ik na die tijd vegetarier ben.

De komende dagen zullen vooral in het teken staan van perzikken bottelen. Ze gaan me meer van de omgeving laten zien (YES) en ik ben echt ' part of the family' hier. We hebben het gehad over bakken en koken enzo en Trish en ik gaan waarschijnlijk een cake bakken binnenkort. Het doet me hier allemaal veel denken aan het huis van mijn opa en oma. De kippen, het broodbakken en ga zo maar door. Echt super ontspannend ondanks het harde werken.