Eerste dag!

16 januari 2014 - Bangkok, Thailand

16/1 Hostel 20:47

Na 10 minuutjes kwam de man met de jongen. Mattias, 21 jaar oud uit Denemarken. Nice to meet you Mattias!. Qua uiterlijk mag hij er zeker wezen, ietwat kneuzerig maar dat kan ook door het gebrek aan Engels komen. Onderweg naar het hostel kletsen we wat, het klikt goed. Vanuit de taxi zie ik de eerste indrukken van Bangkok. In het begin van de rit valt het me tegen, het zou elke drukke grote stad kunnen zijn waarin we rijden. Na 10 minuten komen de hoge gebouwen, billboards en tempels in zicht. De eerste tuctucs en vele motorrijders maken het plaatje compleet. Eenmaal in het hostel maken Mattias en ik onze bedden klaar, we slapen op een kamer voor 10 met stapelbedden. We frissen ons op en besluiten om samen de stad in te gaan. Het is pas half 9, het voelt als half 4 ’s middags, eerste tekenen van de jetlag. Het hostel is trouwens erg schoon, goed verzorgd en fijn personeel. Er zit ook een ladymen bij haha, alles is hier mogelijk.

We nemen de tuktuk richting China Town nadat een poging met de boot is mislukt (néé meneer, we willen geen tour van 2 uur over het water). Chinatown is druk, vies en precies zoals ik verwacht had. Overal zijn eetkraampjes maar iets hiervan eten is lastig om te kiezen. We gaan uiteindelijk voor een chickensoup die best maf smaakte. Na Chinatown bezoeken we een soort tempelgebouw, daar ontmoeten we een ‘vriendelijke’ meneer die ons een plek aanbeveelt en wel een tuktuk voor ons wil regelen. Dankzij alle tips weet ik dat het iemand is die hiervoor betaald krijgt en we kunnen hem vriendelijk afwimpelen. We besluiten om naar een markt met eettentjes te gaan, lunchen met noedels en komen uit bij een buddhading met uitzicht over heel bangkok, hierna gaan we terug naar het hostel.

In het hostel regel ik mijn nachttrein naar Chiang Mai en de eerste nachten daar. Ik vind het fijn om voor een aantal dagen vooruit zekerheid te hebben. Daarna ga ik even bijtanken in bed. Mattias gaat Bangkok weer in met Penille, ook uit Denemarken, waarmee hij –via een forum- afgesproken heeft om samen te reizen.

Zodra ik wakker ben kleed ik me aan om nog even alleen op stap te gaan. Ik koop nieuwe slippers en extra zonnebrand, met 30 graden overdag is dat zeker nodig. Daarna kloop ik richting een soort avondmarkt aan het einde van de straat, er staan veel kledinkraampjes en net zoals overal eettentjes. Ik besluit het erop te wagen en bestel een soort van gefrituurd deeg met banaan en ei. Ik heet dit (verukkelijke!!) voedsel op de trap van een gebouw met daarin de KFC, Starbucks & MacDonalds, wat een contrast. Ik geniet met volle teugen. Terug in het hostel klets ik wat met Mattias en Penille, omdat zij beiden Deens zijn gaat het gesprek af en toe langs mij heen. We spreken af om morgen naar de zoo te gaan en met de boot naar een markt. Ik zorg voor wat beltegoed –lang leve internet-, schrijf een blogje en ga naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    17 januari 2014
    Prachtig, die verslagen. Zo reizen we een beetje mee. Het is fijn om te lezen dat je zo geniet.
  2. Mariëtte:
    17 januari 2014
    spannend allemaal geniet!
  3. Tom Strik:
    19 januari 2014
    "Hangover" op Pinkpop. Zo ken ik Bangkok alleen. Pas op dat Bangkok je niet opslurpt he. Geen gekke tattoos neemt. Je vinger niet afknipt. In een kapotte lift beland. En dat je van de coke afblijft.
    Geniet ervan en nu ik de foto's zie geloof ik dat je ook werkelijk weg bent. Ik blijf je verhaaltjes volgen. Hopelijk komen de chopsticks nog van pas. Snuk kab man (dat is Thais)