Uitrusten en verukkelijk eten :)

17 januari 2014 - Bangkok, Thailand

17/1 Hostel 09:47

De eerste nacht is geweest. Ik heb weinig geslapen en dat komt vooral door de luidruchtige airconditioning. Net hebben we heerlijk ontbeten (veel fruit en Dutchie yoghurt). We hebben nog een ander meisje ontmoet, Madelaine uit Amerika. Met z’n vieren gaan we zo naar de zoo.

17/1 Hostel 15:15

Plans changed. In plaats van de zoo besluiten we om met de taxi naar de snakefarm te gaan. Eenmaal daar blijkt de toegang erg duur. Madelaine en ik haken af en gaan door naar het grootste park van Bangkok, 10 minuten verderop. Aan het begin van het park is het protest, het is erg vriendelijk allemaal en doet me denken aan een nationaal festival (overal tentjes, muziek, vlaggen van thailand). We lopen er toch enigzins snel langs omdat we ergens in ons achterhoofd rekening houden met gevaar en komen in het park. Het is prachtig hier, veel groen, palmbomen, rivieren en vooral rust; geen tuktuk of luidruchtige thaise mesnen te bekennen. Na dik een uur beginnen we trek te krijgen. We nemen de Skytrain terug richting een restaurant vlakbij het hostel dat Madelaine had gevonden in haar reisgids. Het restaurant vinden we wonderbaarlijk snel en ziet er leuk uit. Bovendien zitten er veel meer mensen, in de regel is dat iets positiefs. We bestellen een curry en iets anders met rijst en eten VERRUKKELIJK voor omgerekend 2 euro p.p. Achteraf had ik het op de foto moeten zetten. Ach, een goede reden om nog een keer terug te komen. Daarna gaan we terug naar het hostel, Madelaine duikt even haar bed in en ik praat met wat andere gasten. Daarna besluit ik om achter de computer te kruipen waar ik dit nu allemaal aan het typen ben. Het is de eerste keer dat ik alles opnieuw lees en uittyp, ik weet niet of ik in de toekomst alles net zo gedetailleerd uit ga schrijven. Ach voor nu is het prima en lijkt het me perfect voor degene thuis om niet ongerust te raken. Verder is het een goede bezigheid, de dagen vullen met goedkope dingen is niet altijd even makkelijk. Wat ik zometeen ga doen staat nog niet vast, ik heb nog het plan om vandaag of morgenavond naar een skybar te gaan. Het idee van het drinken van een cocktail met zicht op Bangkok by night spreekt me erg aan!