Eerst werkdag met magische momenten!

18 februari 2014 - Dunlop, Australië

Vanochtend werd ik na een moeizame nacht (weinig slaap ivm hoesten) toch opgewekt wakker, zin om aan de slag te gaan. Ik sprong in de comfortabele kleren en at een ontbijtje om vervolgens met de anderen richting de centrale schuur/hal te gaan. Hier kregen we van Ben te horen wat we moesten doen. In feite liep ik gewoon mee met Ricky en zij liet me zien hoe alles moest. Eerst plukten we basilicum (heerlijke geur) toen kleine paprikas, daarna paksoi en tenslotte mint. Daarna moesten we een aantal groenten wassen, samenbinden, wegen en inpakken. Heerlijk om weer bezig te zijn met mijn handen. Bovendien in een prachtige omgeving met een zonsopkomst: wat wil je nog meer? We eindigden de werkochtend met het plakken van stickers op meeneemzakken om vervolgens de -voor ons gekookte- lunch op te eten. Jamm. Hierna was ik erg moe dus dook ik mijn bed in voor een powernap. Na het dutje nam ik wat foto's van de accomodatie en de omgeving om te herinneren (en voor mijm blog natuurlijk). Hier beleefde ikmijn eerste écht betoverende moment op deze plek; terwijl ik een foto nam vanuit de soort verranda van ons WWOOFverblijf sprongen er ineens 2 kangaroes voorbij! Toen ze mij zagen bleven ze stil staan, perfect voor een foto :). Ik nam ook een filmpje op terwijl ze weghopten, wauw. Wat zijn kangaroes mooie dieren!

Na dit hoogtepuntje was het tijd om de werkkleding weer aan te trekken en richting de tuin te vertrekken. Er volgde 1,5 uur planten en onkruid wieden. Best een zwaar werkje in de brandende zon, maar wel vol te houden. Hierna waren we klaar met werken voor die dag. Ik besloot bij aankomst van ons verblijf meteen onder de douche te springen. Na die tijd had ik een interessant gesprek met het franse stel, relaxte ik op de bank en ontmoette ik Hideko, de eigenares van de boerderij. Een ontzettend lieve vrouw! Hierna skypte ik nog even met thuis om vervolgens moe en voldaan in bed te gaan. Vandaag ben ik getransformeerd tot een plattelandsmeisje, echt heerlijk zo in de natuur en bezig zijn met planten en verse groenten.

1. Petra:
    Hey Aafke,
    Heerlijk die reisverslagen van je.
    Kijk al uit naar de volgende!
    Liefs
    Petra.
  2. Mama:
    We smachten naar fotos!
  3. Bert en Geertje:
    18 februari 2014
    Die verhalen van jou wekken heimwee op! Zo mooi om te lezen, alles nieuw en toch ook heel herkenbaar. Het is of ik Gerrian hoor door jouw verhalen heen. Ik bewaar ze ook allemaal.... Liefs en geniet maar met volle teugen,

tante Geertje
  4. Papa:
    18 februari 2014
    Benieuwd hoe het er uit ziet !
  5. Chantal:
    18 februari 2014
    Zo beeldend schrijf je, waardoor ik een beetje met je mee reis.razend nieuwsgierig naar jouw volgende avonturen!!
  6. Gerrit en Annemarie:
    19 februari 2014
    Hoi Aafke. Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog!
  7. Gerrit en Annemarie:
    19 februari 2014
    Hoi Aafke. Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog!