Drukke dag met boerenmarkt & kermis

22 februari 2014 - Canberra, Australië

23/2 Bus 09:54

Gisterochtend werd ik veel fitter wakker. BAM, klaar voor een fantastische dag. We zouden die middag naar een boerenmarkt evenement hier dus de dag zou iets anders gaan dan normaal. Ik besloot mijn camera mee te nemen zodat ik ook wat foto's had van de boerderij en het werk. We begonnen de ochtend met 2,5 uur lang slaplantjes planten. Geloof me, dat is een zwaar werkje. Ricky en Dave maakten gaten in de grond met een stok, Chris en ik deden in elk gat een plantje. Dat moet je dus gebukt doen want je kan niet leunen op de aarde oid. Oioioi, goed voor de beenspieren. Ik denk dat ik meer dan duizend plantjes een plekje heb gegeven. Gelukkig had ik muziek op dus was het te doen. Na het planten hadden we een korte break (thee en koekjes) om vervolgens snel nog wat dingen te plukken. Ik zweette als een malle in de kas toen ik paksoi plukte, 2 grote dozen moesten gevuld. Wederom plukten we enorm veel van alles vanwege de zondagmarkt.  Na de paksoi knipte ik wat rode basilicum om vervolgens snel naar het WWOOF gedeelte te gaan voor een omkleedsessie. 20 minuten later zaten we met schone kleren en lunchpakketjes in de auto richting de stad.

Dave zette ons af bij het evenement, een van de zoons had ons vrijkaartjes gegeven. Er was een kermisgedeelte en een boerenmarkt gedeelte. Overal tussendoor waren kraampjes met eten, kleding en spullen. Als eerste keken we in de brandende zon naar een hondenrace waarbij de honden over hordes moesten springen en een bal moesten pakken, in een estafette vorm. De honden waren vermakelijk maar de schreeuwende baasjes des te meer. Zo gepassioneerd, megagrappig. Even verderop keken we naar een andere wedstrijd waarbij de hond in het water moest springen, het hoogste bommetje won. Soms best zielig omdat de hond niet eens in het water wou. Wederom weer vermakelijke baasjes. Hierna kwamen we in een soort gebouw met allerlei groenten/fruit. Hier kon je de beste/grootste/mooiste groenten en gerechten zien. Ze maken van alles en wedstrijd. Eenmaal buiten ploften we neer op een tribune bij het houthakken. Eerst zagen we een normale ronde, daarna een finaleronde. Echt intens hoe snel sommige mannen een blok door de midden kunnen hakken. Er liepen ook twee fatsige pubers rond met een trots van hier tot Tokio, waarschijnlijk waren ze met papa mee en mochten ze als jongsten deelnemen. Haha, het zorgde voor veel vermaak. Nadat we de twee rondes hadden gezien liepen we langs een koeiencatwalk (mooiste koe) richting een autoshow. Hier waren auto's aan het racen op twee wielen en sprongen ze door de lucht. Het klinkt beter dan het eruitzag maar voor even best leuk. Daarna zagen we in een gebouw de meest rare creaties (creatieve competities). In een ander gebouw was er een soort kinderboerderij, dit vond ik maar zielig. De dieren hadden echt heel weinig ruimte, dat hebben we altijd beter geregeld in Nederland. Vervolgens eindigden we onze gebouwentour bij een soort markt met allemaal winkeltjes met rotzooi, het deed me denken aan een live tellsell uitzending. We kwamen uit bij een grote tribune waar we naar wat paardenspring dingen keken en ons voltankten met water.  Na de boerenmarkt wandelden we wat over de kermis, ondanks dat er al entree werd gevraagd waren de kermisattractie superduur. Chris waagde zich in een hoog eng ding dat over de kop ging. Ricky en ik bleven veilig aan de kant. Hierna liepen we verder over de kermis, kochten een overprijst ijsje en ploften we op een bankje waar we even later opgehaald werden door Dave. We waren alle drie supermoe vanwege het gedane werk en de temperatuur. Eenmaal in het WWOOF huis regelde ik definitief mijn reis naar het volgende adres, trok mijn werkkleding aan en liep richting de boerderij. Er volgde een aantal uur keihard werken. We plukten cherrytomaatjes, verpakten allerlei groenten en vulden wederom slazakjes. Ondertussen zongen we mee met de meest foute liedjes. Tegen het einde waren we echt uitgeput, pff pas rond 8 uur was het tijd voor een diner. We aten pasta met kip en waren allemaal blij dat alles klaar was. Rond 9 uur vertrok ik richting mijn kamer om te douchen en mijn backpack in te pakken, vervolgens viel ik in een soort coma. Haha, ik was echt extreem moe na deze drukke dag.