Dagje dierentuin & Karaoke part 2!

6 juni 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

In eerste instantie had ik geen wilde plannen voor vandaag. Behalve karaoke vanavond dan maar dat terzijde. Toen ik echter besefte hoe prachtig het weer was besloot ik om op pad te gaan. Na een heerlijk ontbijtje dankzij Maja haar ouders (scrambled eggs) brainstormde ik wat met Maja haar moeder en al gauw besloot ik om naar de dierentuin te gaan (eens wat meer lokale dieren zien). Ik maakte snel een lunch klaar en rende zowat naar de ferry. Aan de overkant besefte ik hoe warm het wel niet was en dat ik aardig overdressed op pad was. Ach, beter te warm dan te koud. Ik nam de bus en even later stapte ik de Zoo binnen. Gelijk bij binnenkomst zag ik kluisjes, ik vroeg aan de meneer bij de entree of ik die kon huren maar toen hij besefte dat het alleen om mijn jas ging mocht ik die bij hem achterlaten. Ik liep zowat de halve dag in de dierentuin rond. Het is denkik de mooiste die ik ooit heb bezocht, niet vanwege de diversiteit aan dieren maar vooral omdat alles omringd werd door prachtige natuur. De mooiste bomen waren te zien en er was ook gebruikt gemaakt van allerlei bruggen enzo. Via de savannedieren -goh een olifant- liep ik naar de Kiwihoek, wha een soort leguaangeval. Helaas zag ik geen kiwi's want die hadden zich in de donkere ruimte achter een boom verstopt. Dit gelde overigens voor meer dieren die zich niet lieten zien vanwege het heerlijke weer. Na een rondje apen, leeuwen en krokodillen hield ik een korte pauze. Ik besloot nog een extra rondje te doen langs alle dieren die ik nog niet had gezien (ik kan toch nieuw-zeeland niet verlaten zonder het spotten van een kiwi...?!). Dit keer had ik meer geluk en zag ik zelfs drie kiwi's, ook de penguins waren actief en zelfs de tasmaanse duivels lieten zich zien. Wel wat eenzaam hoor, alleen in de dierentuin. Tegen half vier pikte ik dan ook mijn jas op bij de vriendelijke man, shopte ik wat in de souvenirwinkel en nam toen temidden van tig schoolkinderen de bus terug naar het centrum. Hier deed ik nog een klein shoprondje, vervolgens kwam ik bij de Ferry Maja tegen (timing!) en gingen we samen richting huis.

Hier maakten we ons klaar voor een avondje uit! We aten heerlijk afhaal Indiaans en even later vertrokken we weer richting de ferry. Beiden opgewekt en zin in een avondje uit. Ikhad kleding van Maja geleend en zag er dus eindelijk niet uit als de mainstream backpacker. De karaoke avond was net zoals de vorige keer supergeslaagd. We haalden drinken van ons overgebleven geld van de vorige keer en speelden een aantal keer pool. Al snel stapten we op het podium en zongen een aantal liedjes. Toen we na een aantal andere de Grease Medley deden werden we beloond met een bartegoed van vijftig dollar. WHAT. Dat betekende vreugdedansjes en cocktails! Er volgden nog wat meer karaokeliedjes en dansjes en tegen half elf renden we na een laatste song de kroeg uit om de laatste ferry te pakken. Onderweg zongen we nog na en de terugreis was verder erg melig. Eenmaal bij Maja thuis aten we nog wat (aangeschoten toestanden) en doken toen snel in bed. Echt een fantastische avond, en bovendien (bijna) helemaal gratis dankzij karaoke. Wanneer voeren ze dit in Nederland in? :)

1. Mama:
    6 juni 2014
    Jammer dat ik niet kan zingen. Had jullie graag bespied! Goede reis lieverd!
  2. Anton:
    6 juni 2014
    Een goede vlucht meid straks, kusss
  3. Bert en Geertje:
    6 juni 2014
    Iedere keer weer van die leuke verhalen en wij maar mee genieten met jou... Heel veel plezier in Canada meid.
  4. Oma:
    6 juni 2014
    Als ik het goed begrepen heb, ga je nu naar Canada, maar nog niet direct naar Gerrian. Ik hoop dat je het daar net zo naar de zin hebt als tot nu toe. Goede reis en een hele grote knuffel, Oma.