Camperen in een paradijsje

3 februari 2014 - Ko Phayam, Thailand

03/02 Hangmat 15:30

Nadat ik gisteren heerlijk op het strand had gelegen besloot ik om even rond te neuzen op het eiland. Ik kocht wat drinken bij een winkeltje en terwijl ik terug liep kwam ik twee jongens tegen. Ik hoorde dat ze Nederlands spraken en begon een gesprek, het is lastig om hier mensen te ontmoeten op het eiland vanwege de bungalows en het gebrek aan gezamelijke ruimtes (zoals in een hostel), elke kans op contact met medebackpackers greep ik dus aan. Na een gezellig gesprek besloot ik terug te gaan naar mijn bungalow om te douchen. Dit was de eerste keer dat ik mijn bungalow goed inspecteerde en dat had ik dus eerder moeten doen.

Mijn douche bleek een klein straaltje water te zijn waar ik na 15 minuten nog niet nat van zou kunnen worden. Bovendien lekte de wc dus je kan je voorstellen dat na 1x gebruiken mijn bungalow niet erg fris meer rook. Ook ontdekte ik dat mijn raam niet op slot kon (was stuk). Bovendien was het een open bungalow, ik had dan wel een klamboe tegen de muggen maar de kans was groot dat ik mijn bed mocht delen met vele spinnen( ...) dienacht. Ik kreeg zwaar het gevoel dat ik bedonderd was voor mijn 400baht, ze deden al erg vaag.

Redelijk down ging ik op zoek naar iets te eten.. Ik had niet echt contact kunnen maken met een mede voedselgenootje dus besloot maar alleen op pad te gaan. Ik vond een restaurantje en stond net op het punt om alleen te gaan zitten eten toen ik even verderop het vlaamse stel zag waar ik ook mijn boot/bustocht mee deelde. Ik liep naar hun toe, legde de kwestie uit en mocht bij hun zitten (hele lieve mensen). Ze zaten met een Oostenrijks stel dus we waren met zijn vijven aan het eten. Ze vertelden over hun camping/hostel, ze hadden 'gewoon' tenten die dik voor elkaar waren. Daar kan je gewoon in staan zo hoog zijn ze, bovendien kan je ze helemaal dichtritsen dus geen last van medebeddelers. Ook hadden ze het over een soort noodtent daar voor enkele reizigers die tijdelijk iets zochten. Ik besloot om met hun mee te gaan om te vragen of ze plek hadden.

Na het eten stapte ik bij de Vlaamse man, Raff, achterop de scooter en reed zo mee naar de camping. De man daar hoorde mijn verhaal aan, lachte al minachtend bij het horwn van de bungalows waar ik sliep -twijfel bevestigd- en ik kon die avond nog naar de noodtent. Het koste me een paar minuten om te beslissen maar de gedachte aan de spinnen en de badkamer deed me beslissen om zo snel mogelijk daar uit te checken en in de tent te slapen. Het vlaamse stel reed mee naar de bungalows om mn spullen op te halen. Het was eve. slikken om te zeggen dat ik weg ging en de bungalow niet langer wou. Ik moest de nacht wel betalen maar ik kon dan wel weg. Doei 400 baht maar vooral dikke doei voor hun en op naar de camping.

Hier werd ik heel vriendelijk ontvangen door de eigenaren. Ze maakten mijn matras van de tent op waar ik een aantal nachten kan verblijven. Ik moet wel een paar meter lopen voor een douche en toilet maar het is een luxere versie van camperen in Frankrijk wat ik van vroeger wel gewend ben. De tent is 3 bij 3 meter denk ik en ik kan er rechtop in staan dus groot zat.

Gisteravond zat ik de rest van de avond gezellig bij de Vlamingen en Oostenrijkers. Opgelucht en blij ging ik slapen.

Vanohtend werd ik vroeg wakker, de natuur wacht immers niet met ontwaken tot 9/10 uur. Ik besloot om rond te lopen op het strand. Het is echt zo prachtig hier, ik ben blij dat ik gewoon kan genieten van dit paradijsje. Ik ontbeet een stukje verderop in een tof restaurantje (havermoutpap jamm) en bracht wat was weg. Daarna kwam ik terug, kletste ik wat met de rest en genoot ik daarna van het heerlijke weer op bet strand. Vervolgens dommelde ik wat in een hangmat met uitzicht op zee en in mijn hand een mangosmoothie.

Zometeen ga ik een fiets huren en daarna denk ik naar het beachvolley even verderop, een goede manier om andere backpackers te ontmoeten en hopelijk erg gezellig. Ik merk dat ik alleen zijn wel fijn vind maar 1 dag alleen is lang genoeg, ik moet mijn verhalen kwijt ofzo.

Fotos van dit prachtige eiland volgen in een paar dagen!

1. Papa:
    3 februari 2014