Avonturen voor/in/na het MBK

18 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Na de boot besloten we om met de skytrain naar het MBK te gaan, een groot shoppingcentre. Mathias wou een nieuwe telefoon en wat kleren kopen, Pernilla is altijd into winkelen volgens mij en ik had ondertussen ondervonden dat ik een paar simpele schoentjes kon gebruiken. Uitgaan op slippers is alles behalve ideaal en wandelschoenen onder een jurkje staat ook niet al te best. Als zou ik een nieuwe trend kunnen beginnen maar dat terzijde. Eenmaal in het MBK besloten we te splitsen. Mathias en ik besloten wat te gaan eten en lieten PErnille achter bij de kleding. Jeetje, het MBK was echt enorm. Ik heb helaas geen foto's gemaakt maar zal het proberen te omschrijven. Het was ongeveer 3 keer zo groot als de bijenkorf denk ik, zowel in de hoogte als in de breedte. Het centrum had 7 verdiepingen, de onderste vier verdiepingen waren gevuld met zowel kleding als computerwinkels en af en toe een eetding. Daarboven was een soort marktidee, het deed me denken aan de zwarte markt in beverwijk. Op de 7de verdieping zat een karaokebar, bowlingbaan en bioscoop. Boven vond ik het eten te duur dus Mathias en ik splitsten ook. Ik at uiteindelijk bij een 'foodmarket', aan het begin zette ik geld op een pasje, binnenin waren eetkraampjes waar geld wordt afgeboekt als je iets besteld. Ik koos voor iets vegetarisch (wederom noedels), het was best lekker maar lang niet zo fantastisch als eerder eten. Hierna liep ik wat rond in het MBK, raakte een aantal keer verdwaald (in een shoppingcentre?!) en vond niet de schoenen waar ik naar zocht. Daarom besloot ik uit het MBK te gaan.
Ik dacht dat het goed zou zijn om een stuk richting de kant van het hostel te lopen, zodra ik het zat was zou ik dan de skytrain nemen. Vol goede moed liep ik naar buiten. Eerst moest ik langs de demonstratie waar ik overigens weer geen problemen ondervond. Ik wandelde zo'n 20 minuten en kwam toen uit bij een straat met allemaal sportwinkeltjes. Ik besloot om bij een aantal naar binnen te gaan maar vond niet wat ik zocht. Inmiddels was ik zo'n 2,5 km van het MBK toen ik een grote sportzaak binnenging waar ze mij met grote ogen aankeken. Ik besefte mij dat ik waarschijnlijk niet meer in het toeristische gebied was dus ik ging gauw naar buiten. Eenmaal hier pakte ik mijn lonely planet om te kijken waar ik was en of ik uberhaupt op de juiste route zat -aan de winkelverkopers hun reactie te zien niet haha-. Ik kon niet echt straatnamen vinden dus stond op het punt om dan maar dezelfde weg terug te lopen toen ik aangesproken werd door een groepje studenten. Een van hen vroeg of hij mij kon helpen. Hij legde me uit waar ik was en we knoopten een gesprek aan, Ze besloten om met mij mee terug te lopen richting het MBK. De jongen was Filipijn en tijdelijk een sportleraar in Thailand, hij was de enige van het groepje dat engels kon. Hij vertelde me dat hij was afgestudeerd als arts maar hier geen werk voor kon vinden in Thailand vanwege zijn gebrek aan de taal. Hij gaf me wat tips over dingen om wel/niet te bezoeken. Het was erg gezellig, we gingen op de foto samen en uiteindelijk hebben ze mij toegevoegd op facebook (:P)
Eenmaal bij het MBK nam ik de skytrain richting het hostel. Onderweg van het station naar het hostel besloot ik om bij een marktje te kijken voor schoenen. Ik twijfelde over een paar, besloot om ze te nemen (5 euro) en kocht ook meteen wat sokken. Mannensokken welteverstaan want vrouwensokken zijn hier veel te klein. Bij dit marktje trof ik ook Pernille aan die zat te twijfelen over een paar hakken en daarna -een uur lang bleek achteraf- haar wenkbrauwen liet bijtekenen, sommige backpackers... Vlak voor het hostel vond ik uiteindelijk een klein sneakerwinkeltje waar ik een 'echt' paar schoenen vond. Omdat mijn geld bijna op was -na het kopen had ik nagenoeg geen cash meer- besloot ik om eerst geld te pinnen bij een atm.

1. Opa:
    20 januari 2014
    Een mooi verhaal maar kijk wel goed uit
    enne genieten he
  2. Mama:
    20 januari 2014
    Hahaha ik weet al een beetje wat er gaat komen.....
  3. Oma:
    20 januari 2014
    ik kan me best iets voorstellen bij dat koopcentrum. Ik denk, dat je iets dergelijks ook nog wel tegenkomt in Canada. Je verdwaalt letterlijk.