Aankomst Sukothai

31 januari 2014 - Tha Thong, Thailand

31/1 Internetcafe 17:42

Nadat ik bij het hostel mijn backpack op had gehaald nam ik de tuktuk naar het busstation. Na even zoeken vond ik het juiste loket en kocht ik een ticket naar Sukhotai, ik hoefde gelukkig maar 15 minuten te wachten voordat de bus er was. Ik had een plek bij het raam dus kon genieten van de omgeving tijdens de reis. Helaas zat er een irritant jongetje achter mij die het nodig vond om in mijn rug te schoppen. Met muziek op en de gordijnen dicht viel ik uiteindelijk in slaap. De reis verliep verder goed. Bij aankomst op het station nam ik de eerste beste taxi naar mijn hostel. Ik was zo moe dat ik geen zin had om moeite te doen. De aankomst was wederom weer erg aangenaam. De man van de receptie sprak goed engels en legde mij veel uit over Sukothai. Vervolgens nam een ander personeelslid mij mee naar mij kamer, ik besloot om mijn zware backpack later op te halen. Het resort waar ik nu zit is een beetje sprookjesachtig met fontijnen en houten schommelbankjes. Ik kreeg onverwachts een eigen kamer, heel basic maar echt heel fijn om je kamer niet met iemand te hoeven te delen. Er werd op mijn deur geklopt, de man van de receptie kwam mijn backpack brengen. Als dat geen service is?!. Ik settelde me in de kamer en ging richting het restaurant. Hier ontmoette ik twee Australische jongens. Ze deden me erg denken aan mijn broers, eentje studeerde zelfs ook Game Design. We kletsten wat, heerlijke humor. Vervolgens gingen we samen naar de mini night market in nieuw sukothai (er zijn twee delen). Het bleek lastig te vinden, of uiteindelijk veel kleiner dan verwacht haha, maar we aten lekker. Na het eten gingen we terug naar ons resort waar ik de avond doorbracht met het uittypen van verhalen.