Workshop! (tweede dag)

17 april 2014 - Laguna, Australië

Toen ik vanochtend rond zessen wakker werd door geklingel in de keuken wist ik dat het tijd was om uit bed te springen voor een tweede workshopdag. Ik kleedde me snel aan (tien lagen vanwege de kou van gister). Beneden trof ik Penny zoals verwacht aan in de keuken. Ik genoot van mijn toast en thee en begon aan mijn eerste keukenpraktijken. Aangezien ik genoeg had geoefend bij mijn laatste WWOOF plek besloot ik om mijn pepernootkunsten in te zetten. Even later zat het deeg in de koelkast en at ik mijn havermoutpap voordat ik aan de langste taak begon; balletjes draaien. Helaas zat er blijkbaar een vloek op de keuken want mijn gebruikte bakpapier bleek geen bakpapier te zijn toen ik even later de pepernoten uit de oven haalde. Papier met pepernoten is geen goede combinatie maar door middel van een rasp kon ik even later toch mijn nederlandse lekkernij bij de ochtendpauze serveren. Na deze korte break deed ik wat afwas om vervolgens wat te helpen met het voorbereiden van de lunch. Ik hielp wat met de salades maar bracht vervolgens de meeste tijd door achter de piano aangezien de quiches die we gingen serveren lang in de oven moesten. Na deze muzikale intermezzo serveerden we lunch en genoot ik op de veranda van dit heerlijke maaltje. Vervolgens hielp ik met de mega afwas na afloop alhoewel ik snel naar mijn bed sprintte voor een poging tot een powernap. Helaas mislukte deze maar het uurtje rusten had me genoeg energie gegeven om te helpen met thee en koffie en natuurlijk het uitserveren van de citroencake. Gelukkig viel deze in de smaak. Het was tevens het einde van de dag en ik liep nog wat rond om de gemaakte kunstwerken te bewonderen. Ik was op slag verliefd op de kunstwerken van een van de deelnemers, zij had een techniek ontwikkeld met veel abstractie en kleur. Wauw. Blijkbaar was mijn liefde van mijn gezicht af te lezen want de maakster bood me haar schilderij aan. In eerste instantie weigerde ik aangezien ik hem nooit fatsoenlijk mee kon dragen maar ze stond erop om hem naar mijn huisadres te sturen. Als ik thuiskom heb ik dus een aandenken aan deze toffe dagen om aan de muur te hangen. Supervet. Nadat we iedereen uitgezwaaid hadden deden we de laatste afwas om vervolgens met heerlijke wijn te proosten op de goede afloop. Penny ging even wandelen om uit het huis weg te zijn en ik besloot om mee te gaan. Hayden genoot met zijn fiddel van de rust. Toen Penny en ik terug waren ploften we met de restjes op de bank. We keken een komische film die dankzij commentaar van een aangeschoten Hayden -wijn en vermoeidheid gaan niet altijd goed samen- nog veel komischer werd. Aardig druk in mijn hoofd dook ik in bed, gelukkig viel ik even later in een diepe slaap. Het waren twee fantastische en verrijkende dagen gevuld met inspirerende gesprekken, bijzondere mensen op een magische plek. Morgen hebben we alledrie een dagje 'vrij', dat wordt dus genieten van de omgeving!

1. Mama:
    17 april 2014
    Wauw wat een ervaring en letterlijk en figuurlijk een kadootje! Het lijkt iid wel een film... Kuzzzz
  2. Oma:
    17 april 2014
    Je komt vast als een verwend nest terug. Haha!!!! Ik ben hartstikke blij, dat je het zo leuk hebt en gun het je van harte. Kusje van Oma.
  3. Anton:
    17 april 2014
    Wat een belevenissen weer zeg en wat leuk van dat schilderij, zag net de blaar op je hand wat een joekel zeg, heb ik nog nooit gehad zo groot. Wel goed verzorgen die plek. Dikke kus.