Werken & Roadtrip(je)

5 mei 2014 - Katoomba, Australië

Vandaag was wederom lui maar o zo fijn. Nadat ik vanochtend ruim voor achten wakker was (ondanks dat ik tot negen uur kon slapen) liep ik snel naar de gezamelijke kamer om hier net een kopje thee bij de kachel op te warmen. Niet dat mijn bed niet warm was maar donders wat was het koud in de rest van het hostel. Ik deed rustig aan, maakte een ontbijtje en wachtte ondertussen af wanneer ik mijn eerste taak kreeg. Ross, de eigenaar was weer eens nergens te bekennen dus ik had geen idee wat te doen. Tegen half tien ging gelukkig de.deurbel en kon ik mezelf vermaken met mensen inchecken. Joehoe. Toen ik daarmee klaar was dook Ross ook ineens op en gaf hij mij wat taken in de tuin. Nadat ik die braaf gedaan had hielp ik binnen wat met het opmaken van bedden om vervolgens te chillen met een kopje koffie. Na deze.break ging ik weer buiten aan de slag met een aantal taken. Niet erg hoor, het zonnetje scheen lekker en de temperatuur was alweer aardig aangenaam te noemen. Tijdens het vegen van de veranda werd ik aangesproken door de buren, we hadden een kort gesprek en ik werd uitgenodigd om bij hen te wwoofen. Ze staan bekend als een religieuze indoctrinerende community dus ik bedankte vriendelijk haha, naast het feit dat ik natuurlijk de meest toffe wwoofplek al heb. Binnen maakte ik de keuken nog schoon om vervolgens mijn eigen schoonmaakwerk weer ongedaan te maken terwijl ik lunch klaarmaakte. Ik verklaarde mijzelf maar voor klaar aangezien Ross weer vertrokken was.

Nadat ik mijn lunch op had maakte ik me klaar voor een roadtrip! Frank, Ro, het finse koppel en ik gingen namelijk op pad met de auto om zo wat meer van de omgeving te zien. Ik haalde eerst nog wat fruit voor onderweg bij de winkel naast de deur en vervolgens stapten we in de auto (sardientjesstijl op de achterbank!). Ondanks dat we niet vonden waar we naar op zoek waren (een of andere rivier) reden we echt een prachtige route door de bergen. Onderweg maakten we twee fantastische tussenstops. Nummer één was bij een snoepwinkel/café met tigduizend snoepjes. Suiker ten top, ik kocht ouderwetse knettersuiker (jeugdsentiment!). Stop nummero twee was bij een kangaroeverkeersbord. Toeristen als wij zijn moest daar natuurlijk een uitgebreide fotoshoot gehouden. Toen reden we alweer terug naar Katoomba, net voordat we het hostel ingingen besloten Ro en ik om nog even bij de groentewinkel te kijken voor groente en fruit. Het was het einde van de dag en groente en fruit dat anders weggegooid zou worden gaat dan supergoedkoop weg (grote doos voor 1,50). We hadden geluk en konden de laatste doos claimen. Bij het hostel bekeken we de buit en besloten een grote fruitsalade en noodles met groente te maken. Hiervoor liepen we nog voor overige boodschappen naar de coles om een halfuurtje later dan toch echt aan het koken te beginnen. Samen met Ro genoot ik van de noedels (jummie), we kletsten nog veel met twee amerikaanse backpackers. Vervolgens childe ik de rest van de avond in de woonkamer. Ik deed een poging tot het lezen van mijn boek maar het was veel te gezellig om me af te zonderen. O! We genoten natuurlijk ook van de knettersuiker en even later van de fruitsalade die ook door de rest van de backpackers gewaardeerd werd.

Tegen half negen deed ik een poging om naar bed te gaan en een half uurtje later kwam ik daadwerkelijk van de extreem comfortabele bank af. In de hostelkamer kletste ik nog wat met een Zwitsers meisje waarmee ik nagenoeg alleen de kamer deel. De andere twee meisjes in de kamer hebben connecties met twee jongens die allebei in de achtertuin kamperen.... Ach, mij hoor je niet klagen; dat wordt een goede nachtrust vanavond!

1. Oma:
    5 mei 2014
    Ja, doe ook maar eens lekker lui. Gelijk heb je. Een dikke knuffel van oma.
  2. Opa:
    5 mei 2014
    Blijf zitten waar je zit en ga maar niet naar de buren. Ruilen doet huilen.Ik vind je wel een lui monstertje Groetjes OPa
  3. Mama:
    Kuzzzzz
  4. Papa:
    8 mei 2014
    Relieburen.
    Die ken ik !
    Ach ze bijten niet moet je maar denken.