Bomvol na 'werkdag' nummero 1!

4 mei 2014 - Katoomba, Australië

Jeetje, dat was alweer de eerste dag hier. Het feit dat de tijd vliegt zegt volgens mij al genoeg. Vandaag begon ik rond acht uur met wat taken, eerst maakte ik tijdens een ontbijtje allerlei naamkaartjes om aan voedseltassen te bevestigen (ultiem handig in hostels). Vervolgens kleedde ik me nog dikker aan (lang leve mijn nieuwe jack!) om buiten aan de slag te gaan. Jaja, echt tuinieren hier. Alhoewel, ik zorgde eerst dat alles schoon was en veegde alle dennennaalden bij elkaar. Toen deed ik het echte 'tuinklusje'; de kruidentuin van een paar meter lang moest even een opfrisbeurtje krijgen. Ik redde dus de kleine plantjes en stopte nieuwe aarde in de plantenbak. Of het een echte reddingsactie was weet ik niet want ik moest aarde hergebruiken met veel stenen/onkruid erin. Volgens mij is de dood voor de plantjes nabij, ach de eigenaar zijn wil is wet haha. Na dit klusje liep ik gauw naar binnen voor een warm kopje thee, mijn handen waren inmiddels aardig bevroren want ondanks dat de zon wat meer doorkwam vandaag was er een ijzige wind. Binnen hielp ik wat met het schoonmaken van de keukenom vervolgens te leren hoe de bedden op te maken. Superleuk! Wel even oefenen nog op het vouwen van de dekens maar dat komt vast goed haha. Ik stofzoog (?, ik ga niet eens proberen om dat juist te zeggen) de kamers maar de stofzuiger blies ook zijn laatste adem uit en werd al snel vervangen door de bezem. Toen ik klaar was mocht ik ook een andere kamer doen om daarna nog een korte keukenronde te houden. En dat was dat.

Aangezien het alweer lunchtijd werd besloot ik om havermoutpap te maken. Daar was het nou echt weer voor! Ik relaxte wat op de bank terwijl ik van mijn lunch genoot. Even later kon ik van Frank, een belgische jongen die ik hier heb leren kennen, zijn laptop lenen om foto's te uploaden. Zoals jullie vast hebben gezien is dit allemaal gelukt, altijd fijn om weer up to date te zijn. Met een aantal had ik plannen om naar de film te gaan vanwege het weer en alles maar de kosten hielden me tegen. We besloten dat we ook wel via een laptop een film in het hostel konden kijken. Eerst ging een stel nog boodschappendoen bij de groente/fruitmarkt even verderop. Aangezien ik echt zin had om even actief te zijn besloot ik mee te gaan en kocht ik welgeteld twee peren. Eenmaal in het hostel besloot het Finse stel eerst te gaan eten en dan de film te kijken. Ik had nog wel zin in meer activiteit, even eruit. Samen met Frank haalde ik daarom een cappucino bij een koffiezaakje in de hoofdstraat, wel met een omweg want het zaakje waar we eerst een wouden bleek al dicht. Bij het hostel chillden we wat met koffie. Vervolgens nam ik een lekkere lange warme douche. Ik kon van het Finse meisje de föhn lenen wat mijn haar redde van de ondergang, of eerder gezegd mijzelf want nat haar is KOUD. Daarna was het alweer etenstijd dus besloot ik om pasta te koken. Aangezien het socialtime was (tussen 6 en 9 geen telefoon/laptop) konden we niet in de lounge een film kijken dus besloten we dat maar uit te stellen. We maakten de avond verder vol met supergezellige en interessante gesprekken. Tussendoor mocht ik ook nog mijn eerste gasten inchecken. Woehoe, dat voelt goed! Vanavond was gewoon dondersfijn. Ik heb veel gelachen maar bovenal veel gegeten. Donders, eerst kwam een meisje die in de bakkerij werkt aanzetten met cakes/zoete broodjes. Vervolgens maakten een Amerikaanse jongen, Joe en een Duitse jongen, Eric een typisch Bavariaans gerecht die natuurlijk geproeft moest worden. Gelukkig kon ik dit dessert delen met Roe, een Engelse jongen (jaja, internationale mix hiero). Ik zat al dondersvol maar toen kwam een Canadeze jongen aanzetten met chocoladecrèpes. Daar kan je toch geen nee tegen zeggen? Volgens mij kan ik beter geen avondeten meer koken haha, ik word toch wel volgepropt met eten hier. Goed, na drie keer te hebben gezegd dat ik ging slapen stapte ik daadwerkelijk van de bank af en dook ik in bed. Morgen wordt weer een vaag dagje, geen idee wat ik ga doen maar ik hoe pas na negen uur te beginnen. Waarschijnlijk ga ik 's middags met wat anderen ergens kort wandelen en dan tegen het eind van de middag daadwerkelijk een film kijken. Ach, we zullen zien. Ik geniet toch wel hoe dan ook!

1. Oma:
    4 mei 2014
    Het lijkt mij daar nu ook niet echt de tijd om te tuinieren. Je moet maar wat recepten verzamelen van al die lekkere internationale gerechtjes. Doei, Oma
  2. Mama:
    4 mei 2014
    Oh ja das waar ook social time. Lijkt me hier ook wel wat. Eerst eten samen en dan heel lang nakletsen. Ach vaak doen we dat ook wel. Kuzzzz
  3. Papa:
    8 mei 2014
    Zijn de groenten gelijk ingevroren.....
    Zo heeft ieder nadeel z'n voordeel nietwaar ?
    X