Wandelen & Schuilen in de bieb

24 maart 2014 - Sydney, Australië

Vanochtend werd ik lekker energiek wakker, klaar om een dagje de stad te verkennen. Buiten leek het weer nog niet eens zo slecht dus ik had goede moed voor een fatsoenlijke wandeling. Eerst maakte ik een lekker uitgebreid ontbijtje -ik doe die boodschappen niet voor niets- en een lunchpakketje klaar. Daarna ging ik op pad. Ik via een aantal prachtige oude gebouwen en door de botanische tuinen naar het opera huis. Onderweg bezocht ik ook de gratis kunstgallerij van Sydney, in vergelijking met bijvoorbeeld het Rijksmuseum niet erg bijzonder al was de 'moderne kunst afdeling' erg boeiend. Een totaal andere stijl dan de Europese moderne kunst. En enorm grappig af en toe, soms moest ik gewoon hardop lachen (ik was niet de enige). Al met al een enorm uiteenlopende route met een betoverend eindpunt. Bovendien erg tof om de Harbour Bridge van deze kant te zien, het tegenovergestelde van de plek van gisteravond. Supergrappig. Net op tijd maakte iemand een foto van mij want tien minuten later begon het keihard te regenen. Na wat heen en weer lopen besloot ik om te schuilen in een souvenirwinkel, lekker praktisch met de tijd om gaan haha. Toen het weer droog was liep ik via een -wederom toeristische- route naar de bibliotheek. Eerst zat ik een tijdje in het oude gedeelte (wauw) om vervolgens lang in het nieuwe gedeelte op de computer dingen te regelen. Buiten was het weer mij niet goed gezind dus dan maakte ik mijn tijd maar vol met alle foto's uploaden (dat waren er nog al wat). De bibliotheek was erg streng qua tassen, eten e.d. dus ik moest alles opbergen in een kluisje. Voordat je dan echt op een computer kon zat er zo'n mega ouderwetse chagarijnige bibliotheekmedewerkster die je nog eens controleerde op wat je meenam. Haha.

Tegen een uur of half zeven hield jk het voor gezien en liep ik terug naar het hostel. Hier kookte ik mijn avondeten wat nog lastig was in deze mega keuken vol ongeorganiseerde spullen. Oftewel; geen mokken en vorken en alles is vies. Uiteindelijk slaagde ik toch om pasta met spinazie/tomaatjes te maken. Verassend ook nog best lekker en genoeg voor twee dagen dus ik heb mijn diner of lunch van morgen ook al gefikst. Dat is geldbesparing! Na het eten was het aardig laat dus ik besloot om maar meteen richting de kamer te gaan. Hier maakte ik kennis met twee nieuwe kamergenoten (Duitser en Italiaan), een jongen was er nog en de andere twee bedden zijn leeg. Ik kletste er op los met de Duitse jongen en dook vroeg mijn bed in. Morgen nog een lang dagje in Sydney. De stad maakt zeker meer indruk dan voorheen, alhoewel het megatoeristische karakter mij totaal niet aanspreekt. Hopelijk is het droog!

1. Gerrian:
    24 maart 2014
    Super! Neem je for ons een Klein Opera house magneetje mee als je er ergens een ziet liggen?
  2. Mama:
    24 maart 2014
    Nog meer fotos? Fantastisch!!!
  3. Oma:
    24 maart 2014
    genieten en veel dingen zien. Ga Zo door. Liefs, Oma.
  4. Papa:
    1 april 2014
    Nog ontsnapte bulls gezien ???