Terug in Sydney & Camerapraktijken

23 maart 2014 - Sydney, Australië

Vandaag nam ik afscheid van -wederom- een thuis. Een fijne plek met enorm fijne mensen.

Nadat ik vanochtend mijn tas had ingepakt genoot ik voor de laatste keer van het gratis ontbijt. Vervolgens checkte ik uit. Ross, de eigenaar, merkte op dat hij mij wel bij het hostel zag werken en gaf mij die optie mocht ik een tijdje niet willen reizen van plek tot plek. Toen ik even later vertelde dat ik naar een nieuw WWOOF adres ging viel hij bijna van zijn stoel van verbazing aangezien het hostel ook een WWOOF plek was. Ach, ik vlieg vanuit Sydney dus wie weet wat ik voor mijn vertrek nog plan, ik hou deze optie open!

Ik nam van iedereen afscheid om vervolgens naar het station te lopen waar ik de trein richting Sydney nam. Vanwege werkomstandigheden moest ik halverwege overstappen in een bus. Een paar uur later arriveerde ik in het zonnige Sydney. Dit keer maakte de stad meer indruk, ik had goed zicht toen we over de Harbour Bridge gingen en de haven was gewoon simpelweg prachtig. Op een bankje at ik een meegenomen lunch (geld besparend wiehoe) en daarna nam ik de metro naar het hostel. Een inmiddels bekende route, grappig hoe snel dat gaat. De werknemers van het hostel waren wederom extreen aardig en dit keer was mijn kamer groter en schoner. De anderen zijn grotendeels Engels dus geen Aziatische tafarelen dit keer. Ik dumpte mijn backpack en besloot om maar meteen een rondje te gaan lopen en boodschappen te doen. Pfft. Dat viel tegen, alles was weer zo duur. Een dik nadeel van een grote stad. Met een volle boodschappentas kwam ik terug want ja, zelf koken is altijd nog goedkoper dan uit eten gaan.

Eenmaal bij het hostel twijfelde ik over een rondje hardlopen of chillen maar de plannen werden onderbroken door een smsje van Guy, eeb Braziliaanse jongen die in hetzelfde hostel als ik verbleef in de Blue Mountains. Hij was ook net terug in Sydney (waar hij woont en werkt) en had mij aangeboden om te helpen met het cameravirusprobleem. Aangezien hij in de ICT werkt had hij de goede software en alles. We spraken een uurtje later af bij de supermarkt verderop. Ik pakte nog wat spullen uit en om en vertrok uit het veel te grote hostel. Guy en ik liepen via de Harbor Bridge richting zijn huis. Een prachtige wandeling met aan de ene kant van de brug de zonsondergang en aan de andere kant 'the Opera House'. Wauwie. Gelukkig had ik mijn camera bij de hand dus ik legde dit mooie moment met verscheidene plaatjes vast.

Eenmaal bij Guy kletsten we een hele hoop bij elkaar, fiksten we alle sd kaartjes/cameradingen (JA HOERA) en aten we een bezorgde pizza. Het klinkt nog niet half zo goed als het was. Tegen elven was het toch écht tijd om te gaan en nam ik de metro terug naar het hostel. Hier dook ik fijn mijn bed in.

Het weerbericht voor morgen is errug slecht dus veel buiten genieten wordt het waarschijnlijk niet. Ach, ik moet wat dingen regelen qua WWOOF, studiedingen mailen (hmm...) en natuurlijk de foto's uploaden! Genoeg om mezelf mee bezig te houden.

1. Anton:
    23 maart 2014
    Fijn zo'n hulpje in de buurt die je camera fixen kan, ben benieuwd naar de foto's. Geniet van alles met volle teugen. Dikke kus, Anton.
  2. Bert en Geertje:
    23 maart 2014
    Genieten meid, vooral met volle teugen. En wij genieten van jouw verhalen. Groet'n oet Ass'n
  3. Mama:
    24 maart 2014
    Mooie fotos!
  4. Opa:
    24 maart 2014
    Stuur die maar vlug ben brandend benieuwd hoe mooi ze zijn
    g.r.Opa