Station & begin treinreis

19 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Bij het hostel nam ik afscheid van Madeleine die met het vliegtuig naar Chiang Mai ging (wat een luxe, dat is slechts 1 uur). Ik besloot om m'n hostel in Chiang Mai te checken op mijn mobiel. De foto's beloofden veel goeds (zwembad!). Ik pakte m'n backpack en besloot om iets te vroeg de taxi te nemen naar het station. De taxi is goedkoop en de chauffeur reed erg veilig. Het station was er sneller dan verwacht. Lichtelijk gespannen over wat ik aan kon treffen stapte ik uit. Het station viel me alles mee, er was 1 hal waar iedereen zit te wachten (of op de grond ligt op zijn backpack) en aan de zijkanten zijn wat eettentjes. Ik moest ongeveer 1,5 uur wachten dus pakte mijn mp3 en begon weer te schrijven. Het was fantastisch om tussen alle mensen te zitten. De meesten waren ook backpackers en je voelt je dan meteen verbonden. Opeens klonk het volkslied en alle mensen gingen staan. Na enige twijfel stonden ook de backpackers op (waaronder ik). Het duurde ongeveer een minuutje en toen ging iedereen weer zitten. Ik had oogcontact met een aantal anderen en we dachten allemaal hetzelfde. Wat. Was. Dat.

Tegen een uur of 7 liep ik richting de trein, het was even zoeken maar met behulp van Thaise conducteurs vondk mijn coupe. Ik was wat verward omdat ik een bed zou krijgen en ik zag alleen stoelen. Eenmaal in de trein bleek het een hele constructie te zijn. Tegen de avond worden de ondersten stoelen een bed en klapt er uit het plafond nog een bed, overal zijn gordijntjes en zo ontstaan er slaapcabines. Ik vind het geniaal.

Inmiddels zit ik op mijn al uitgeklapte bed. Het zou best kunnen dat ik zelfs beter ga slapen dan in het hostel, het lawaai valt mee en we hobbelen ook niet erg. Ik ben blij dat ik voor een onderbed heb gekozen, hierdoor heb ik veel ruimte en hoef ik niet een eng klein trapje op en af. De conducteurman heeft zelfs het bed al opgemaakt, best luxe di haha. Ik ga zo wat kleding wisselen, wat lezen en dan slapen,. Als ik dan wakker wordt zijn we er al bijna -hoop ik-. Op naar het volgende avontuur.

1. Papa:
    21 januari 2014
    Klinkt idd. niet als NS maar ook wel weer heel goed verzorgt.
    Goed dat je de reis van te voren hebt geboekt en gezellig dat er andere backpackers meereizen.
    Toch niet "alleen" in het grote land.
    Ben benieuwd hoe dit verder gaat !
  2. Mama:
    21 januari 2014
    Hahahaha. Dat moeten we hier ook invoeren af en toe met zijn allen het wilhelmus zingen!
  3. Oma:
    22 januari 2014
    Geweldig. Ik ben het helemaal eens met je moeder en dan niet alleen maar wat mompelen, maar uit volle borst.