Schoonmaakdag 2

17 april 2014 - Laguna, Australië

Vandaag stond ik op rond een uur of zeven. Ik sliep heerlijk ondanks een nachtelijk avontuur naar de compostwc.Gelukkig viel ik daarna snel in slaap om vervolgens nog voor de wekker weer wakker te worden. Ik liep naar beneden waar Hayden net toast uit de oven haalde. Perfecte timing dus, even later zat ik met toast en thee op de veranda rustig de krant te lezen. Het was een beetje een langzame ochtend aangezien Penny en Hayden beiden slecht hadden geslapen door zorgen over Ollie, het hondje. Hij had namelijk al een paar dagen slecht gegeten vanwege ziekte. Hij heeft iets met zijn nieren en een transplantatie id met honden niet zo gemakkelijk gedaan. Goed, Penny was dus aardig moe vanwege de slechte nacht maar positief als ze is begon ze even later aan de havermoutpap. Perfect ontbijtje om een beetje op te warmen want vanwege de heldere nacht was het aardig koud in de vallei. De rest van de dag bestond vooral uit schoonmaken (wat een verassing!) en bakken! Nadat de huiskamer schoongeveegd was maakte ik de badkamervloer schoon. Vervolgens maakte ik yoghurt/cocosballetjes en kletste ondertussen met Penny die een wortelcake in elkaar flanste. We lunchte met wraps gevuld met allerlei groenten uit de tuin. Jummie ten top. Daarna hielp ik Hayden met houthakken voor de kachel. Alhoewel, hij hakte en ik verzamelde haha. Terug bij het huis motiveerde ik Penny die een 'bakbreakdown' had. Haar hoofd zat duidelijk ergens anders en ze haalde alle recepten door elkaar of vergat ingrediënten. Na een korte peptalk van psychiater Aafke besloten we samen nog fruitkoekjes te bakken. Ik stuurde Penny de tuin in om haar hoofd leeg te maken en deed ondertussen de afwas. Toen Penny terugkwam was het tijd om wat te relaxen en stapte ik in een heerlijk warm bad(je). Schoon kon ik even later aanschuiven voor een heerlijke maaltijd; salade a la Penny. Hemels. Penny had ondertussen een derde nieuwe cake gebakken aangezien de anderen officieel waren mislukt. Helaas was ook deze niet goed gerezen, ik geef de oven de schuld. Na het eten was iedereen moe en op dus we eindigden de avond op de bank bij de kachel, ademloos kijkend naar Cirque de Soleil. Aangezien ik halverwege bijna in slaap viel op de bank hield ik het voor gezien en ging ik naar bed.