Wat een rust hier!

20 januari 2014 - Bangkok, Thailand

20/1 12:10 Dada Cafe

Nou, ik ben er hoor; Chiang Mai. Wat een fantastische stad is dit. De aankomst met de trein verliep god, hij kwam aan op de vantevoren geschatte tijd. Het station was niet al te groot en bij de uitgang stonden meteen tientallen taxichauffeurs. Ik weigerde omdat de dichtsbijzijnde taxi's meestal duurder zijn. Even verderop sprak een oude vrouw mij aan, ze wist waar ik heen moest en voor 40 baht kon ik mee in een busje waar ook anderen in zaten. Sneller dan verwacht kwam ik bij het hostel. Het oogde erg luxe en ik was erg opgelucht, het is altijd afwachten wat je aan treft. Ik ging naar binnen om in te checken maar was veel te vroeg. De dame achter de balie was erg aardig, ik mocht mijn grote backpack achter laten en na 14:00 terugkomen. Ik besloot om lopend de stad te verkennen, ik had lang genoeg gezeten in de trein.

Vergeleken met Bangkok is Chiang Mai echt rustig en vooral heel groen. Het was best een eind lopen, gelukkig viel de temperatuur mee. Onderweg kwam ik langs een kleine versie van China Town. Veel locals liepen hier en ik zag veel leuke spullen. Het is maar goed dat ik alles wat ik koop ook zelf moet dragen anders zou dit niet goed komen haha. In de lonely planet had ik een cafeetje gevonden waar ik ook volgens Shari naartoe moest. In het begin was ik redelijk verdwaald maar achteraf bleek Chiang Mai gewoon veel kleiner dan verwacht en was ik veel dichterbij dan ingeschat. Eenmaal bij het cafe bleek het een extreem goede keuze, het was heel westers en gezellig en zat bovendien nagenoeg vol!. Overigens geen local te bekennen.

Terwijl ik dit alles schrijf geniet ik van yoghurt met muesli en honing en drink ik een heerlijke smoothie met mango, banaan en passievrucht. Het is redelijk aan de prijs maar echt uberlekker. Ik ben al de hele tijd een beetje duizelig dus moet goed opletten of het allemaal goed gaat met de gezondheid. Zometeen ga ik weer terug naar het hostel, ik hoop dat ik het terugvind.

20/1 18:17 Hostel

De weg terug kostte wat moete maar volgens mij begin ik een soort van richtingsgevoel te krijgen (ik liep maar vier keer verkeerd). Bij het hostel kreeg ik mijn sleutel en werd me verteld dat ik met 3 andere meisjes op een kamer lag. Ik zag ook een glimp van computers met camera dus dat werd skypen een deze dagen!! Eerst liep ik naar mijn kamer, daar ontmoette ik Ellen, een Nederlands meisje. Samen met haar en twee deense meisjes sliepen we er dus. Ellen gaat morgenvroeg weg voor een jungletocht. Supergaaf! I

Ik besloot mijn backpack uit te pakken en verkende daarna het hostel. Ik wil jullie niet jaloers maken maar het is een soort van resort ghehe. Alles is superluxe en schoon. Er is een soort veldje waar mensen yoga doen, een restaurant, een sportzaaltje en (nu komt het leukste) een megagroot zwembad met ligbedden. De rest van de dag lag ik dus ook aan het water en kletste ik wat met de andere meisjes. Ik zeg: op naar een mooi kleurtje bij thuiskomst!. Na het zonnen nam ik een snelle duik om vervolgens lekker warm te douchen. In tegenstelling tot Bangkok koelt het hier erg snel af, daarna trok ik dus ook een lange broek en trui aan.

Zometeen ga ik even wat eten en dan een poging doen om met mama te skypen. Ook wil ik de mogelijkheden voor Pai opzoeken en de bestemming daarna. Ik weet nog niet wat ik morgen ga doen. Misschien boek ik een extra nacht hier en doe ik gewoon helemaal niks morgen -behalve zwemmen en zonnen-. Het is heerlijk om niks te hoeven al merk ik wel dat ik het lastig vind om dingen te kiezen om juist wel te doen.

1. Mama:
    21 januari 2014
    Eet goed meissie, ook noten en vlees en meelproducten! Het was fijn je te zien en te horen! Dikke kussssssss
  2. Papa:
    21 januari 2014
    Klinkt als echte vakantie !
    Geniet er van.
    X
  3. Mark:
    21 januari 2014
    't klinkt allemaal echt supergaaaf!! Jaloeeeeeers!!!!!!!

Xxxx
  4. Rachel:
    21 januari 2014
    Super super leuk om te lezen Aafke! Zeker naar Pai gaan, scooter rijden!!! En het zwembad is zeker een aanrader :)
  5. Gerrian:
    21 januari 2014
    Super dat het allemaal zo goed gaat! Je bent nog geen week weg en je klinkt al als een echte backpacker :)