Laatste dag Vancouver & vliegen naar Ottawa

10 juni 2014 - Ottawa, Canada

Gisterochtend werd ik na een moeizaam nachtje vol dromen en doen vroeg wakker. Ik kletste nog wat met mijn kamergenootje en liep toen naar het ontbijt om mezelf voor de laatste keer vol te proppen met al het gratis eten. Nadat ik wat gekletst had met een ander Nederlands meisje smokkelde ik natuurlijk ook weer een lunch mee. Op mijn kamer pakte ik de laatste spullen in (check uit tijd was dit keer elf uur) en rustig liep ik even later het hostel uit (mijn backpack liet ik achter in de bagageopslag). Aangezien ik vond dat ik genoeg actieve dingen had gedaan liep ik nagenoeg linea directa naar de bibliotheek waar de WiFi zoals verwacht gratis was. Overigens een efficiente prachtige bibliotheek die al zijn ingeleverde boeken automatisch in de verschillende soorten organiseerde. Goed, dat opgemerkt te hebben stapte ik achter de computer. Ik uploadde een aantal foto's en regelde allerlei zaken die ik natuurlijk veel eerder had moet regelen. Ondertussen lette ik goed op mijn rugzak want de keerzijde van de gratis internet was dat ik temidden van allerlei daklozen zat. Ach, toen ik even later wel weer lang genoeg achter de computer had gezeten besloot ik om op pad te gaan voor een korte wandeling.

Ik liep via het (enorm versleten en teleurstellende) China Town naar het klassieke oude deel van Vancouver. Helaas bleek ik te lopen via het armste gedeelte van de stad, daar waar de daklozen samen kwamen om hun achterdochtige praktijken uit te voeren. Ik hoef volgens mij niet uit te leggen dat ik me zwaar ongemakkelijk voelde zo in de meerderheid dus ik snelde de straat uit naar een meer veilig gedeelte van de stad. Via een aantal winkeltjes (poging tot kopen gelukkig mislukt) at ik in een shoppingcentrum een salade om vervolgens weer naar de bibliotheek te lopen. Met een kopje koffie settelde ik me weer achter de computer om nogmaals een online sessie te voltooien. Tegen zes uur had ik genoeg tijd gespendeerd en liep ik terug naar het hostel. In een supermarkt deed ik nog wat snackinkopen voor de vliegtocht. Bij het hostel haalde ik mijn bagage op, deed ik een korte kledingwissel en stapte ik toen in de bus naar het station voor de skytrain richting het vliegveld (ghehehe lange zin). Hier kwam ik natuurlijk weer veel te vroeg aan, ik checkte in, dumpte mijn bagage en liep maar meteen door naar de beveiligingscheck. Hier moest ik nog even wachtten aangezien er voor mij twee andere vage reizigers waren, een van de twee had ondanks alle veiligheidswaarschuwingen een megafles drank meegenomen (hij werd vriendelijk meegenomen om het waterdicht te laten verpakken). Vaag persoon nummer twee nam naast zijn backpack een printer mee het vliegveld in (en dus niet zo'n kleintje), een goede reden om even goed alles te doorzoeken.

Nadat ik door de beveiliging was gekomen had ik nog tig uur om te overbruggen. Ik liep letterlijk tien keer heen en weer, bezocht doelloos de nutteloze winkeltjes en plofte uiteindelijk neer tussen chagarijnige vertraagde reizigers. Tegen elf uur 's avonds kon ik eindelijk het vliegtuig in. Mijn vlucht was deze keer met Canadian Airlines die erg luxe bleek (usb opladers, gratis drinken e.d.). Ik keek ongeneerd een komedieshow, volgens mij was ik ook entertainment voor een deel van het vliegtuig toen ik mijn lachen in probeerde te houden of probeerde te dempen. Voor het andere deel van het vliegtuig was ik waarschijnlijk allesbehalve. Na een uurtje viel ik gelukkig in slaap om dik twee uur later veilig te landen en uit te stappen in Toronto. Hier herhaalde ik mijn doelloos rondlopen sessie, dit keer als een poging om wakker te blijven aangezien ik een uurtje later weer het vliegtuig in moest. Als noodoplossing haalde ik een banaan en even later kon ik boarden. Dit keer geen tijd om te slapen, de vlucht was maar een uur. Ik had het geluk om aan het raam te zitten dus genoot heerlijk van het uitzicht. Eenmaal in Ottawa stapte ik moe maar opgewekt (geen gouden combo) uit het vliegtuig. De tijd werd verzet van 05:15 naar 09:15 (hallo jetlag part 2) en ik liep snel door naar de bagageband. Goedemorgen Ottawa!

1. Mama:
    Hahaha kuzzz
  2. Anton:
    11 juni 2014
    Weer een mooi verhaal, geniet bij Gerrian van een maandje Canada. Kuzz.
  3. Papa:
    11 juni 2014
    Ja, het leven van een minder actieve packbacker valt niet altijd mee !
    Veel plezier bij Gerrian en family.
    X