Kookcursus

28 januari 2014 - Chiang Mai, Thailand

28/1 Boerderij 15:00

Vanochtend stonden we vroeg op omdat we om half 9 opgepikt werden voor de kookcursus.  Een meisje van onze dormroom was erg pissig omdat we het licht om 7 uur aandeden, oeps. We besloten voor ons vertrek onze was te dumpen bij de wasserette, ik heb maar meteen alles wat ik nu niet draag gebracht zodat alles weer schoon is. Daarna aten we een licht ontbijt -aangeraden vanwege het vele voedsel van vandaag- en gingen richting de receptie. Hier waren ook drie anderen die meegingen naar de cursus, een koppel uit Hawaii en een meisje uit Canada. We pikten ook een Amerikaans meisje op. Ik moest erg wennen aan een aantal van hun vanwege het overenthousiaste gedrag, misschien is dat iets van Noord-Amerika?.

We maakten eerst een stop bij een markt waar nog meer deelnemers aansloten. We hadden een groep van 12 man ongeveer. Bij de markt kregen we uitleg over de verschillende soorten rijst en hoe coconutcream/milk gemaakt wordt. Vervolgens mochten we 10 minuten over de markt rondlopen. Ik zag zowel heerlijke als afgrijselijke dingen (hele varkenskop, jummie..). Na de markt gingen we op weg naar de boerderij, het was ergens in de middle of nowhere met een prachtige omgeving. Bij de boerderij kregen we eerst een rijstcracker en thee. Ook aten we een soort appel/banaan, vet lekker. De cursus begon met een uitleg over kruiden/bladeren en gember. De kok/leraar had een heerlijk karakter met een goed gevoel vol humor, gelukkig sprak hij goed engels dus het was ook te volgen.

We konden aan het begin van de dag 6 verschillende gerechten kiezen die we gingen koken. Iedereen begon met het maken van currypasta, mijne was rood omdat ik later een rode curry ging maken. De vrouw van de kok bleek ook onze lerares die dag. Ik kookte dus curry, cocos/kippensoep, en kip met cashewnoten. Hierna gingen we alles wat we tot dan hadden gemaakt opeten. Emily en ik hadden de gerechten zo gekozen dat we 12 verschillende dingen maakten en dus konden proeven. Na deze lunch gingen we relaxen. Er zijn hier ligbedden en hangmatten, genoeg voor iedereen. In plaats van slapen besloot ik om mijn reisverhalen bij te werken in deze prachtige omgeving.

1. Opa:
    31 januari 2014
    prachtige verhalen en mooie foto's
    blijf genieten groetjes Opa