Groentetuinproject & computerzaken!

19 april 2014 - Byron Bay, Australië

En dat was alweer de eerste dag op deze toffe plek. Gisteravond besefte ik ineens hoe snel alles wel niet gaat. Ach ik bekijk het positief, gelukkig nog meer dan 2,5 maand te gaan!

Vanochtend werd ik vroeg wakker, is zit blijkbaar nog in mijn 'oude ritme' en stond dus om half zeven naast mijn bed. Ik besloot om mijn tijd nuttig te gebruiken met een wandeling naar het uitkijkpunt verderop. Heerlijk om zo actief en in de frisse lucht aan de dag te beginnen. Het was al aardig warm buiten en ik genoot dan ook enorm van het zonnetje en het uitzicht. Dik een half uur later was ik terug in mijm caravannetje, hier relaxte ik nog even om vervolgens richting het huis te gaan waar iedereen nog sliep, moe van het festival. Ik maakte wat thee voor mezelf en niet lang daarna kwamen David en Tanya uit hun kamer. Naar eigen zeggen met een hangover van vermoeidheid, ze zijn niet meer zo jong haha.

Ik nam een ontbijtje en liep wat rond om vervolgens aan de slag te gaan met mijn 'projectje'; de groententuin. Er volgde een paar uur lang buiten onkruid wieden, planten redden, vergaande groenten uittrekken en alles wat gedaan moest worden rondom de groenten en kruiden in de tuin. Halverwege werd ik verrast door een kikker die ineens uit het niets door het onkruid tevoorschijn kwam. Niet veel later schrok ik weer enorm, dit maal van David die met een versgebakken hotcrossbunn onder mijn neus zat te zwaaien. Ik was zo druk bezig met het onkruid en mijn muziek dat ik hem niet aan zag/hoorde komen. Daarna gingen David en Tanya weer richting het festival envermaakte ik mij weer wat met mijn projectje. Later deze week halen we waarschijnlijk nieuwe planten die de winter overleven en maken we dus wen nieuwe wintergroentetuin.

Tegen half twee kwam Sam thuis en besloot ik dat ik wel genoeg onkruid had gezien. Ik maakte binnen een lunch met verse groente van de tuin en vulde de rest van de middag met foto's uploaden en ander computergedoe. Tegen het einde van de middag kwamen Tanya en David weer terug, wederom supermoe. Ik was ook aardig gebroken dus besloot om een lekkere verfrissende douche te nemen en plofte daarna bij Sam op de bank om het einde van een voetbalwedstrijd te kijken. Dat deed me denken aan de wedstrijd van vanavond in Nederland. Go PEC, ik support jullie vanuit dit prachtige landje. Slechter dan het Australische voetbal kunnen jullie niet zijn haha!

Na de voetbalwedstrijd was het tijd voor avondeten. Ik kletste nog wat met Tanya en David om vervolgens weer achter de computer te kruipen, ditmaal voor een skypesessie met Teun. Lekker melig, heerlijk fijn zo af en toe. Na een uurtje babbelen was het toch wel echt bedtijd. Ik zei het grote warme huis gedag en vertrok richting mijn caravannetje. Eens zien of ik morgen weer zo vroeg wakker word!

1. Opa:
    20 april 2014
    nu weet je voor eens en altijd hoeveel werk er in een tuin is,wied ze groeten Opa
  2. Papa:
    21 april 2014
    Go PEC ja ongelofelijk 5-1 !