Bakdagje & kippenavonturen

3 april 2014 - Niagara Park, Australië

En dat was alweer de laatste dag bij dit drukke gezin. Al was vandaag weer eens alles behalve druk aangezien ik voor het grootste gedeelte het huis voor mij alleen had. Vanochtend deed ik wat tuinklusjes, bracht mijn favokippen hun groenvoer (onkruid), gaf mijn gister geplante tijm water en hing de was op. Daarna deed ik wat huishoudelijke klusjes om vervolgens een portie pepernoten te bakken. Het lastigste gedeelte was het maken van de kruidenmix maar gelukkig kon ik iets mixen wat op speculaas leek. Daarna kwam het langste gedeelte; balletjes rollen. Gelukkig was daar de televisie met een heerlijk Australisch kookprogramma. Na een uurtje (grote porties voor dit grote gezin) konden ze in de oven. Ik maakte snel een lunch voor mezelf en als toetje had ik wat zelfgebakken pepernoten die verassend goed gelukt waren. Hoezee.

Ik ruimde alles op, maakte de keuken extra schoon en dook snel achter de computer voor wat studiegeregel en dat soort dingen. Daarna haalde ik van buiten de was die ik meteen opvouwde. Ik eindigde mijn rustige dagje met het inpakken van mijn backpack. Toen kwam Michelle thuis, we kletsten wat en gelukkig vond ze mijn pepernoten ook geslaagd! Ze haalde de kids van school en ik begon aan mijn volgende bakavontuur; pannenkoeken. De jongens smulden van mijn 'biscuits'; ik kreeg een 'ten out of ten'. Mijn pannenkoeken vielen even later ook in de smaak. Toen de jonste drie jongens met Michelle richting football gingen sprong ik onder de douche. Vervolgens maakte ik avondeten voor Ben en mij. Ik bakte nog wat pannenkoeken en genoot zelf van havermoutpap met verse passievrucht (net van de boom gevallen). Daarna deed ik een deel van de afwas om vervolgens lui op de bank te ploffen.

Dit rustige avondje werd onderbroken toen we het hek van de kippen dicht wouden doen aangezien de kippen niet in hun hok zaten. Een lesje kippentheorie voor mij; ze zien niet goed en als het donker wordt 'verstoppen ze zichzelf'. Ben en ik patrouilleerden de kippen richting hun hok. Helaas was er eentje verstoppertje aan het spelen dus volgde er een kippenzoektocht die uiteindelijk met behulp van Marly (de hond) werd voltooid.

Eenmaal terug in het huis duurde het niet lang voordat de rest van football terug kwam. Een groot deel van mijn bakkunsten werd naar binnengevreten (die kids moeten wel een megagrote maag hebben), de jongsten gingen naar bed en ik hielp Ben nog wat met zijn huiswerk. En dat was dat, het avontuur hier zit erop. Al kom ik waarschijnlijk over een weekje terug voor een nachtje of twee aangezien het vanaf hier makkelijk reizen is richting mijn volgende WWOOF plek. De bende van vier wordt dus vervolgd!

1. Mama:
    3 april 2014
    Goede reis maar weer meid! Knuffels mama
  2. Papa:
    3 april 2014
    Eh, sinterklaas op 3 april ?