Baby it's cold outside!

3 mei 2014 - Katoomba, Australië

Het is zo ontzettend fijn om terug te zijn in het meest fantastische hostel ooit. Even thuiskomen, er zijn zelfs nog een stuk of zes mensen die er ook al waren toen ik vertrok. Wauw. Ik ben weer deel van de backpackersfamilie hier. Dat warme gevoel is zo fijn. Haha, en nodig ook om de kou buiten te compenseren want donders wat was/is het koud vandaag.

In Sydney viel het nog alles mee, ik werd aardig vroeg wakker en besloot om maar meteen uit te checken in plaats van in mijn bed te blijven niksen. Vervolgens liep ik via de supermarkt naar het station, ik kocht een broodje en sprong even later in de trein naar centraal station. Eenmaal hier stapte ik over in de juiste trein naar de Blue Mountains. Een lang tochtje, zoals altijd met een prachtig uitzicht en de nodige stiltecoupéfrustraties. Ik vermaakte mezelf dit keer met de Australische versie van de Metro, las letterlijk elk stukje en maakte zelfs de puzzels. Alhoewel, ik deed een poging tot een engelse kruiswoordpuzzel maar ging gauw over op sudoku haha. Een aantal uur later stapte ik uit in Katoomba. Onderweg had ik al veel passagiers met warme kleren gezien maar de koude wind die mij omarmde toen ik uitstapte sloeg echt alles, het leek wel hartje winter zoals ik dat in Nederland ken. Gelukkig werd ik warm door het dragen van de backpack. Eenmaal bij het hostel werd ik al hartelijk begroet door Ross, de eigenaar. Het bleek dat hij mij een soort van vergeten was dus de komende week ga ik vanalles en nog wat doen rondom het huis aangezien drie andere WWOOFers de 'standaard' dingen doen. Ach, haha, ik kan alles aan na al mijn farmwork. Aangezien ik alleen een warme trui had besloot ik om een shoprondje te houden. Ik maakte dik twee (!) uur vol met het bezoeken van tweedehandswinkels, supermarkten en ander grote winkels met goedkope zooi. Ik was niet de enige op zoek naar een muts of warme trui, ik werd vergezeld door vele andere reizigers die de kou hadden onderschat. Even later stapte ik dus met een geheel nieuwe wintergardarobe terug het hostel in. Oh, en ook met een tas vol boodschappen. Bepakt en bezakt dus maar o zo fijn om even later met wat warme kleding aan te kunnen lunchen. Na mijn late lunch gebruikte ik dankbaar de gratis wifi en relaxte ik gewoon wat met de rest binnen bij de kachel. Na een tijdje kwam Ross aanzetten met gluhwein en later tegen de avond waren er koekjes. Ik skypte even met Jort maar vanwege de verbinding hielden er het kort en ging ik weer terug richting de woonkamer. We hielden nog wat jamsessies met gebruik van gitaren, djembés en iemand had zelfs een mondharmonica. Ik had superinteressante gesprekken met iedereen. Het is net alsof ik nooit weg ben geweest van dit huis. Perfect gewoon. Tegen elf uur ging een grote groep richting de bar, ik besloot om mijn bed in te duiken om wat slaap te krijgen (oorontsteking is nog steeds aanwezig). Eenmaal op mijn kamer pakte ik mezelf in in drie lagen warme kleren en de dekens zodat ik warm blijf vannacht. Er was gewoon een gevoelstemperatuur van -1 graden hier. Het verschil met Brisbane gisterochtend (25 graden) is dus enorm. Als het goed is wordt het wel weer warmer deze week dus dan kan ik ook weer wandelen, daar kijk ik nu al naar uit! Ik ben opgeladen vol vrolijke energie en megaklaar om morgen een dagje te werken, kom maar op met die taken!

Ps. Bedankt voor alle beterschapsberichtjes, dat helpt echt als het even moeilijk gaat ;)

1. Oma:
    3 mei 2014
    hahaha, nu zijn wij jou lekker de baas met een temperatuur van 13/14 gr. Fijn. dat het weer beter met jou gaat. Liefs, Oma.
  2. Mama:
    3 mei 2014
    Wauw straks gaat het nog sneeuwen. Wel de temperatuur voor de favo pepernoten? Succes met de klusjes. Wij gaan ook maar wwoofadres zijn. Kan je bij ons ook wwoofen!
  3. Papa:
    3 mei 2014
    Heb je al kerstspullen ?.....
    Hoop dat het snel warmer wordt.
    Hier trouwens nog nachtvorst.
  4. Gerrian:
    4 mei 2014
    Nog veel plezier the laatste daagjes down under!
  5. Petra:
    4 mei 2014
    Heerlijk al die verhalen van je.
    Enjoy!
    X