Afscheidstranen, inpakstress en reiskriebels!

13 januari 2014 - Zwolle, Nederland

Daar is hij dan; mijn eerste echte blog. Niet geschreven op Schiphol of aan de andere kant van de wereld maar gewoon in ons koude kikkerlandje, twee dagen voor vertrek. Jullie raden het vast al; ik kan niet slapen.

Want wat was het hectisch de afgelopen weken en dagen. De laatste werkdagen bij Waanders, geldstress, een kledingcrisis hier en daar en laatste inkopen. En natuurlijk –niet te vergeten- het afscheid nemen van iedereen; vrijdag van vrienden en zondag van familie/buren/oppasadresjes (en ga zo maar door). Het was ontzettend fijn om iedereen die mij dierbaar is nog even te spreken voordat ik vertrek. Via deze weg wil ik jullie allemaal bedanken voor alle cadeautjes/kleinigheidjes maar vooral ook de lieve woorden die gezegd zijn. Voor zover het past neem ik alle aandenken van jullie mee naar de andere kant van de wereld, de herinnering aan deze dagen draag ik in elk geval bij mij. Jullie zijn stuk voor stuk fantastische mensen, wauw, ongelofelijk hoe zo’n warme omgeving een mens kan hebben. Bedankt daarvoor, BEDANKT.

Het euforische gevoel van op reis gaan heeft op dit moment deels plaats gemaakt voor knikkende knieën, zweethandjes en een kloppend hart bij gedachten aan alleen aankomen op het vliegveld van Bangkok. Maar het komt goed. BAM. De laatste beren worden opzij geduwd, de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze dus de laatste stap wordt gezet. Zo, dat is wel weer genoeg figuurlijk gepraat voor vanavond.

Waarschijnlijk zal morgen vooral bestaan uit het regelen van de allerlaatste dingen, nog meer afscheid nemen (Jort), traantjes wegpinken met mama en mijn backpack + gewone rugzak tienduizend keer in en uitpakken. Oh! En inchecken natuurlijk, het ideale plekje in het vliegtuig kan al uit worden gezocht.

Het is zo onwerkelijk dat na zoveel jaar dromen en werken mijn reis overmorgen gaat beginnen. Woensdag vertrek ik om 08:30 richting Schiphol. Mama en Anton zullen mij uitzwaaien, het vliegtuig vertrekt om 13:20 (eerst taxfree shoppen natuurlijk, ik blijf een Nederlander!) Mijn volgende blog verschijnt waarschijnlijk pas als ik in Bangkok aan ben gekomen, het is afwachten hoe de aanwezigheid van computers/internet daar is. Tot die tijd heb ik in elk geval een ouderwets notitieboekje bij mij zodat ik alles in elk geval wel bij kan houden.

Ajuu, Toedeloe, Doei, Adios, Ciao,

Tot de volgende!

Liefs Aafke

PS. Ik heb foto’s van het afscheid (zowel vrijdag als zondag) toegevoegd! :)

1. Mama:
    14 januari 2014
    Het gaat helemaal goed komem meisie. Het zou pas raar zijn als er geen tranen zouden vloeien en als wij ons helemaal geen zorgen zouden maken. Dus laot gaon....
  2. Wendy Koetsier:
    He Aafke..
    Wat een goed vooruitzicht! REIZEN
    Heel veel plezier en geniet er van
    en kom veilig terug

X Wendy
  3. Bert en Geertje:
    14 januari 2014
    Leuke blog Aafke. Natuurlijk is het een spannende en lange reis, de laatste tranen zijn nog lang niet gevloeid. Maar deze droom moet worden beleefd!!! Geniet van iedere dag, deze reis is de tijd van je leven.
  4. Marianne:
    Hoi Aafke,
    Ik wens je een superleuke tijd toe, met hele mooie dingen om te doen en om te zien! Het is ver weg, maar internet maakt het toch weer beetje dichterbij. Ik verheug me op je verslagen!

Groetjes,
    Marianne
  5. Papa:
    Hey Aaf,

fijn je nog even gesproken en gezien te hebben.
    De techniek staat voor niets.
    Je emoties zijn geheel terecht en goed om te zien maar ik zag ook dat je er klaar voor bent.
    Laat het avontuur maar beginnen !
    Heel veel plezier en succes.
    Dikke knuffel XXX
  6. Luka:
    14 januari 2014
    Wauw! Aafke! Super spannend!!!
    Ja kan het :-) Geniet ervan en ik blijf je uiteraard volgen!
    X Luka
  7. Anton:
    14 januari 2014
    Aafke, je eerste blog, wat heb je alles goed verwoord, kan ik nog wel het een en ander van leren. Morgen is het zover, ik ga je missen. Ik wens jou heel veel plezier en geniet van alles wat je ziet en beleefd. Dikke kus, Anton.
  8. Patricia:
    heel veel suc6 meis !!!
  9. Linda:
    15 januari 2014
    Hoi Aafke, spannend!!!!!!! wat een grote stap die je zet....ik wens je heel veel succes...blijf goed op jezelf letten en ik zal zeker je blog lezen om op de hoogte te blijven van jouw avonturen...... dikke kus en knuffel vanuit Wassenaar
  10. Caroline:
    Lief stoertje!

Ga ervoor! Pak die droom..je bent *hoe 18 je ook bent* één van mijn heldinnen..geniet van alles dat op je pad komt en je weet het hè, don't fall in love. Xxxx
  11. Jaap Cornelis:
    15 januari 2014
    Hardstikke stoer wat jij gaat doen Aafke. Ik hoop dat je veel mooie dingen mag doen en beleven. Blijf vooral gezond en geniet, al wat je kunt. Respect!!!
  12. Marianne rotgans:
    16 januari 2014
    Hé Aafie,
    Ben je inmiddels goed geland en ondergedompeld in Thaise sferen?
    We denken aan je!
    Liefs,